Gå til innhold
Arkivverket

[#76792] Sunnmørskommuner i Nordmøre prosti?


Gjest B Hjelle
 Del

Recommended Posts

Gjest B Hjelle

Ved valg av fylke 'Møre og Romsdal' i Databasevelgeren i Digitalarkivet, påfulgt av en eller annen Sunnmørskommune (eksempelvis Sunnylven, Norddal eller Jørungsfjord) kommer basene 'Manntall 1663-66 for Nordmøre prosti' og 'Manntall 1663-66 for Nordmøre prosti II' opp under 'Folketeljingar og Manntal, 1660' som mulige valg. Jeg har sett på de prestegjeld og sogn som kommer opp når jeg velger gårder, men finner bare typiske Nordmøre navn. Finnes det virkelig noen Sunnmørsdata i disse basene i det hele tatt eller er de plassert feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Jeg vil tro det er lite sunnmørsdata i databasene for Nordmøre. Grunnen til at databasene ligger der skyldes nok at vi har lagt dem ut for å gjelde hele fylket. Dermed dukker de opp på alle kommuner i Møre og Romsdal.Ved leilighet skal vi luke bort denne type feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.