Gå til innhold
Arkivverket
Gjest erling t. endresen

[#76831] oppslag bygdebok Aurland/ Flåm, gården Brekke no188d

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei.Gjør et slektssøk for en bekjent. Har fjenlånt bygdeboken Aurland/ Flåm, band II a frå Fretheim til Geisme.Her henvises til Brita Guttormsdatter Brekke (Brekke 188d) 1851-1926, gift til Fretheim.Kan noen gjøre et oppslag for meg og opplyse hva som står om hennes foreldre/ familie? Finnes det fotografi av hennes foreldre, slik det gjør av henne og mannen i bindet jeg har lånt?Om det står mye, kan jeg jo fjernlåne det bandet også selvsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Norodd Hagenson

Anna Gjerløv og Anders Ohnstad: Ættebok for Aurland fram til om lag 1900, utgitt 1964, bind II side 359, Brekke 188:Brita var datter av inderst Guttorm Olson Brekke 188 (146c) g 1849 m Inger/Inga Marie Ellendsdtr. Vangen 110a.Guttorms foreldre kom fra Otternes og Brekke. Konas far kom fra Kårdal og hennes mor kom fra Undenäs i Sverige.I denne ætteboka er det ingen bilder og veldig sparsomt med personopplysninger, men du kan følge slektene i hele prestegjeldet.Som du ser sprer forfedrene seg ut over Flåm og Aurland. I ditt sted ville jeg fjernlånt både den gamle ætteboka og de bindene du ikke har lånt av de nye bygdebøkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Takk, Norodd, for disse tilbakemeldingene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.