Gå til innhold
Arkivverket

[#76840] Hjelp til tyding


Gjest Mona Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Utkast:25/7 og 28/7. Aksel Bernhard Antonsen, 1902 5/8, fisker-Myra-far: stenh. Anton Bastiansen?. Klara Olafsen, 1904 10/8, far: ... arb. Olaf Jonasen? Forlovere: Anton Heidenberg Østre Myra, Sigvard Antonsen Heidenberg. Anmerkning: ... vielse ... har ... 10/8 (søndag) kl.3 em. Vidner: Sigvard Heidenberg Torsnes. M... ..... Kristiansen fra Torsn. i Borge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Takk for hjelp. Det står nok Anton Bolivarsen, men yrket til faren til min mormor Klara lurer jeg veldig på, også hva som står i anmerkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Denne var lei, men du har fått til mye, Berit!Under anmerkninger tror jeg det står: ønsker vielse paa kontoret 10/8 (søndag) kl. 3 em.Som 2. vitne er fornavnet muligens Margit, men er svært usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Klara ble født i Borge (nr.75 i 1904) Hun var 'uekte', og moren var pike Marie Martinsen (1874) og faren ungk. og verksarbeider Olaf Jonassen (1866).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.