Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#76926] Søker slekt til Søren Michal Eliasen, født 1829. Bosatt i Berlevåg

Recommended Posts

Gjest Liv Sørensen

Søren Michal Eliasen, født 1829 i Vaagens S. og Pr. Han var fisker og Rettighetsmand. Gift med Anne Oline Sørensdatter. Hans datter Anna Elise(fdt.1872) var min mormor.Moren døde/druknet?da datteren var 7år. Faren hadde antakelig en/flere søstre.Iallefall snakket mormor om tantene sine. Faren var nok Læstadianer, i allefall ganske streng.Anna Elise hadde etternavn Sørensdatter,Sørensen etter at hun kom til Kristiania.Hun var døpt i Tana kirke. De to brødrene hennes,Laurits Severin og Adolf Jens(Sørensen)var eldre og allerede reist ut.Kan det finnes noen slektninger. Jeg skal til Berlevåg i slutten av mai, og det ville være fantastisk å møte noen. Veldig takknemlig for opplysninger. Hilsen Liv(som somlet for lenge, er 74år og skal endelig se Berlevåg)

Gjest Ann-Mary Engum

Søren Eliasen og familien i 1875,på Nordre Skarfjordbund i Tana. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=2025&kenr=009&bnr=0033&lnr=00>LenkeSøren Eliasen i 1865,på Gottesjord i Tranøy i Troms: LenkeSøren Eliasen giftet seg med Anne Oline Sørensdatter 31 aug 1861 i Sørreisa,Troms FS: LenkeVielsen,fra kirkeboken(nr 14)

Gjest Ann-Mary Engum

Ifølge vielsen i innlegg 2 var Søren enkemann når han giftet seg med Anne Oline.Søren Michael Eliasen og Anne Oline Sørensdatter fikk en sønn,Jacob Olai ,før de ble gift. Jacob ble født 4 mai 1860,og ble døpt 20 mai 1861. (nr 1) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9681&idx_id=9681&uid=ny&idx_side=-2>LenkeLaurits Severin ble født 28 aug 1862. (nr 26) Lenke Adolf Edvard Jentoft ble født 7 aug 1865. (nr 31) Lenke Bernhard Jacob ,født 13 april 1867. (nr 45) LenkeSøren og Anne fikk også et barn som døde i 1870: (nr 19,1870) Lenke Her er vel første ekteskapet til Søren Michael Eliasen.Gift 29 okt 1850,med Elisabeth Christiane Christophersdatter. Brudgommens far var Elias knudsen,og brudens far het Christopher Christophersen.Bruden kom fra Eggum: LenkeSøren og Elisabeth fikk sønnen Arnt Johan ...,født 26 sept 1851: LenkeSønnen Arnt Johan kalles Arne J. Sørensen på tellingen i 1865,og er fostersønn hos bestefaren Kristoffer Kristoffersen på Eggum i Borge. LenkeDet er vel kanskje samme Arne(Arnt Johan)som bor i Tromsø i 1875:

Gjest Liv Sørensen

Tusen takk for masse interessant informasjon. Jeg kan allerede begynne å nøste opp noen løse tråder. Nå søker jeg Søren Michals far Elias Knudsen som må ha bodd i Vaagens S.og Pr. i 1829.Dette for å muligens finne ut om Søren Michal hadde søsken. Hilsen Liv Sørensen

Gjest Liv Sørensen

Tusen takk for masse informasjon. Begynner alt å få svar på ting jeg har lurt på. Nå søker jeg Elias Knudsen som var far til Søren Michal Eliasen.Han må ha vært bosatt i Vaagen S. og Pr.i 1829, siden Søren Michal var født der. søker også Arne J.(Arnt Johan)Sørensen f.26 sept 1851/1852 fra Eggum i Borge? Jeg er litt uøvet på data, så her ble det to delvis overlappende innlegg. Hilsen Liv Sørensen

Gjest Bjørg Hukkelberg

Dåpen tilArnt Johan i 1851Kildeinformasjon: Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A05 (1844-1868), Fødte og døpte 1852, side 34. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2635&idx_id=2635&uid=ny&idx_side=-40>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Liv Sørensen

Jeg søker opplysninger om Elias Knudsen, bosatt i Vaagens S og Pr.i 1829 da hans sønn Søren Michal Eliasen ble født der i dette året. Jeg er på leting etter Sørens søster/søstre De tok vare på hans datter Anna Elise da hans kone døde da datteren var 7år og han selv var på fiske. Da Søren M døde i 1886 bodde Anna hos de/dem i Berlevåg til hun dro tl Kristiania ca.1890 Opplysninger om Elias Knudsen,bosatt i Vaagens S.og Pr.i 1829 tas imot med stor takk. Hilsen Liv Sørensen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.