Gå til innhold
Arkivverket

[#76926] Søker slekt til Søren Michal Eliasen, født 1829. Bosatt i Berlevåg


Gjest Liv Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Sørensen

Søren Michal Eliasen, født 1829 i Vaagens S. og Pr. Han var fisker og Rettighetsmand. Gift med Anne Oline Sørensdatter. Hans datter Anna Elise(fdt.1872) var min mormor.Moren døde/druknet?da datteren var 7år. Faren hadde antakelig en/flere søstre.Iallefall snakket mormor om tantene sine. Faren var nok Læstadianer, i allefall ganske streng.Anna Elise hadde etternavn Sørensdatter,Sørensen etter at hun kom til Kristiania.Hun var døpt i Tana kirke. De to brødrene hennes,Laurits Severin og Adolf Jens(Sørensen)var eldre og allerede reist ut.Kan det finnes noen slektninger. Jeg skal til Berlevåg i slutten av mai, og det ville være fantastisk å møte noen. Veldig takknemlig for opplysninger. Hilsen Liv(som somlet for lenge, er 74år og skal endelig se Berlevåg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Søren Eliasen og familien i 1875,på Nordre Skarfjordbund i Tana. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=2025&kenr=009&bnr=0033&lnr=00>LenkeSøren Eliasen i 1865,på Gottesjord i Tranøy i Troms: LenkeSøren Eliasen giftet seg med Anne Oline Sørensdatter 31 aug 1861 i Sørreisa,Troms FS: LenkeVielsen,fra kirkeboken(nr 14)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ifølge vielsen i innlegg 2 var Søren enkemann når han giftet seg med Anne Oline.Søren Michael Eliasen og Anne Oline Sørensdatter fikk en sønn,Jacob Olai ,før de ble gift. Jacob ble født 4 mai 1860,og ble døpt 20 mai 1861. (nr 1) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9681&idx_id=9681&uid=ny&idx_side=-2>LenkeLaurits Severin ble født 28 aug 1862. (nr 26) Lenke Adolf Edvard Jentoft ble født 7 aug 1865. (nr 31) Lenke Bernhard Jacob ,født 13 april 1867. (nr 45) LenkeSøren og Anne fikk også et barn som døde i 1870: (nr 19,1870) Lenke Her er vel første ekteskapet til Søren Michael Eliasen.Gift 29 okt 1850,med Elisabeth Christiane Christophersdatter. Brudgommens far var Elias knudsen,og brudens far het Christopher Christophersen.Bruden kom fra Eggum: LenkeSøren og Elisabeth fikk sønnen Arnt Johan ...,født 26 sept 1851: LenkeSønnen Arnt Johan kalles Arne J. Sørensen på tellingen i 1865,og er fostersønn hos bestefaren Kristoffer Kristoffersen på Eggum i Borge. LenkeDet er vel kanskje samme Arne(Arnt Johan)som bor i Tromsø i 1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Sørensen

Tusen takk for masse interessant informasjon. Jeg kan allerede begynne å nøste opp noen løse tråder. Nå søker jeg Søren Michals far Elias Knudsen som må ha bodd i Vaagens S.og Pr. i 1829.Dette for å muligens finne ut om Søren Michal hadde søsken. Hilsen Liv Sørensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Sørensen

Tusen takk for masse informasjon. Begynner alt å få svar på ting jeg har lurt på. Nå søker jeg Elias Knudsen som var far til Søren Michal Eliasen.Han må ha vært bosatt i Vaagen S. og Pr.i 1829, siden Søren Michal var født der. søker også Arne J.(Arnt Johan)Sørensen f.26 sept 1851/1852 fra Eggum i Borge? Jeg er litt uøvet på data, så her ble det to delvis overlappende innlegg. Hilsen Liv Sørensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Sørensen

Jeg søker opplysninger om Elias Knudsen, bosatt i Vaagens S og Pr.i 1829 da hans sønn Søren Michal Eliasen ble født der i dette året. Jeg er på leting etter Sørens søster/søstre De tok vare på hans datter Anna Elise da hans kone døde da datteren var 7år og han selv var på fiske. Da Søren M døde i 1886 bodde Anna hos de/dem i Berlevåg til hun dro tl Kristiania ca.1890 Opplysninger om Elias Knudsen,bosatt i Vaagens S.og Pr.i 1829 tas imot med stor takk. Hilsen Liv Sørensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.