Gå til innhold
Arkivverket

[#77170] Halvdan Joakim Smedvik, f.1860-1895, Borge, Nordland


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg finner ham ikke i 1900 og lurer på hvem han var gift med og hvem foreldrene hans var ?Han står som far ved vielsen til Arne Aalberg Smedvik, f. 1913, Borge (finner for øvrigt heller ikke dåpen hans). Vielsen er i Svolvær 1939.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, jeg tenkte også på ham, men syntes at det var et stort sprang fra Johan til Joakim ;-)Men det er nok riktig. Nå trenger jeg bare å finne dåpen til Arne.....Takk, Michael !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ikkje enkelt å finne dåpen, men eg fann konfirmasjonen, og her er faren oppgitt som Halfdan Jacobsen, Kildeinformasjon: Nordland fylke, Svolvær i Vågan, Klokkerbok nr. 877C01 (1923-1942), Konfirmerte 1928, side 117. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=340&idx_id=340&uid=ny&idx_side=-117>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSer at her står jo også dåpsstad/dato lik Vågan 1/8-1915, og då skulle det bli denne her: (nr. 37) Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vågan i Vågan, Klokkerbok nr. 874C08 (1907-1915), Fødte og døpte 1915, side 97. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Som du ser, så var ikkje foreldra gifte, og dermed ingen ledetrådar til fødestaden/foreldra deira.Eg har lett litt etter mora. Halfrid Dagny Hansen. I 1900 finn eg berre ei Halfrid Hansen f. 1792, og ho bur i Bø i Vesterålen. Eg har også funne dåpen hennar, og ho er døypt Halfrid Ragnhild.Halfrid kan sjølvsagt ha hatt eit anna etternamn i FT 1900.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Fantastisk, Egil! Tusen takk.-og du har helt rett i at denne ikke var enkel. Det er jo oppgitt feil dato og årstall ved vielsen og nå ser det også ut til at vår kandidat i (2) kanskje er feil, siden denne Halvdan heter Jacobsen til etternavn.Her må det litt ekstra detektivarbeid til!Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det må være sommertiden som gjør meg forvirret - eller påsken ;-)Det er jo riktig Halfdan, faren heter Jacobsen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Trur nok helst det er sommertida. Påska er vel strengt tatt ikkje begynt endå ......Eg har funne ein kandidat til Halfrid. LenkeDessverre har eg verken funne dåpen eller konfirmasjonen hennar, slik at vi kan sjekke ut om ho var døypt Halfrid Dagny.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Halfrid fra Bø giftet seg i 1915, så hun var ute av bildet.Men den Halfrid du fant i Hadsel er døpt her: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Eidsfjord, Ministerialbok nr. 890A01 (1882-1902), Fødte og døpte 1892, side 48. Permanent sidelenke: LenkeVirkelig bra jobbet! Da takker jeg og bukker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.