Gå til innhold
Arkivverket

[#77329] Foreldrenes vielse dato og sted for døpte barn.

Gjest Anne-Grethe Syvertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Grethe Syvertsen

Jeg registrerer døpte i Skoger. I kirkeboken står vielsesdato og vielsested til noen av foreldrene. Kan jeg skrive stedet i samme felt som jeg skal skrive dato? Eks: 22.03 1867 i Botne. Eller skal det kun stå dato i dette felt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Nå er ikke jeg noen som kan ta stilling til hva som er rett eller galt å registrere, men jeg synes at du kan ta med vielsesstedet til foreldrene under feltet viet i Augustus. Jeg vet at det i Kyrre bare står dato, men Kyrre tar ikke høyde for alle mulige eventualiteter. Bare skriv stedet bak datoen, synes det er bedre enn at du skriver det i Merknads-feltet.Ellers så finner du sikkert svar på mye av det du lurer i Kyrre, som du finner under Hjelp i Augustus.Kyrre er registreringsstandarden vi skal følge, les spesielt kap. 3 og 4.Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.