Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne-Grethe Syvertsen

[#77329] Foreldrenes vielse dato og sted for døpte barn.

Recommended Posts

Gjest Anne-Grethe Syvertsen

Jeg registrerer døpte i Skoger. I kirkeboken står vielsesdato og vielsested til noen av foreldrene. Kan jeg skrive stedet i samme felt som jeg skal skrive dato? Eks: 22.03 1867 i Botne. Eller skal det kun stå dato i dette felt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Remi Pedersen

Nå er ikke jeg noen som kan ta stilling til hva som er rett eller galt å registrere, men jeg synes at du kan ta med vielsesstedet til foreldrene under feltet viet i Augustus. Jeg vet at det i Kyrre bare står dato, men Kyrre tar ikke høyde for alle mulige eventualiteter. Bare skriv stedet bak datoen, synes det er bedre enn at du skriver det i Merknads-feltet.Ellers så finner du sikkert svar på mye av det du lurer i Kyrre, som du finner under Hjelp i Augustus.Kyrre er registreringsstandarden vi skal følge, les spesielt kap. 3 og 4.Remi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.