Gå til innhold
Arkivverket

[#77347] Ole Bull.


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Har nettopp sett på et stormfullt og vàrt program om Ole Bull.Hvis jeg oppfattet det riktig hadde han 4 barn som vokste opp. Hvor ble de av, noen som har opplysninger? Jeg har sjekket leksikon, masse Bull, men ingen av Oles barn var omtalt.Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Eleonore Felicie Bull, f. i Christiania 25-4-1843 giftet seg i Christiania 23-12-1863 med lægen Christopher Ingier, de hadde 6 barn (Norges læger)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Her er hun i 1900 Lenke Hun døde 26-9-1923. Hennes datter Alexandra ble også læge som du ser, hun var ugift og døde i 1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Tusen takk til Carsten, her finner vi døtrene. Sønnene het visst Alexander og Thorvald, lurer på om noen arvet sin fars musikktalent? Har aldri hørt om det men jeg har ikke kjennskap til så mange 'spillemenn'.Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Tusen takk til Arne Solås.Her er det Bullfamilie så det forslår. Jeg har fått svar på mine undringer, forumet er fabelaktig.Mvh.Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Endel mer om familien Bull finner en i slektsboken 'Slekten Bull fra Trøndelag' av C.S. Schilbred, 1976.Ole Bull sitt tippoldbarn Knut Hendriksen ga boken 'Ole Bull' i 2000.I begge to vil en finner mer om familien til Ole Bull og mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Du vil finne ut mer om datteren Eleonore som giftet seg med lege Christoffer Ingier i boken 'Slekten Ingier fra Ullensaker' ved Elisa Tandberg, 1958.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

For videre interesserte: Harald Herresthal har nylig skrevet et verk om Ole Bull i 4 bind. Utgiver: Unipub forlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Tusen takk til alle bidragsytere. Dette var overveldende, har mye å sette meg inn i, lang tid framover.Mvh.Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.