Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjersti Knudsen

[#77355] Rodemester ved Kristiania Gaderenhold - Karl Jensen f. ca 1860 , Eidsvold

Recommended Posts

Gjest Kjersti Knudsen

Søker etter forfedre/og annen info til/om min (antagelig ste-)tipp-oldefar Karl Jensen og min tippoldemor Karoline Jensen. Har funnet dem i FT 1900:LenkeOg ser at de han da bor i Munkedamsveien sammen med hustru Karoline og tre barn, og at han er født på Eidsvold. Har gjort noen forsøk på å lete etter de tre barnas dåp i ulike kirker i Kristiania for å se om videre opplysnigner mulig å finne slik som Karolines fødenavn. Takknemlig for alle tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Dåpen til Helge Karsten Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Ruth Dagny, men jeg finner ikke vielsen i Nes.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Her er det ei Caroline Augusta som er f.23-12-1849 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjersti Knudsen

Tusen takk for all info:)Jeg har da klart å finne dåpen til Anette Karoline Johansdatter i Nes (mor til Karoline Augusta Jensen, f. Hansdtr 1849; og min 2xtipoldemor)nr. 53 i lenken: LenkeMen klarer ikke å tyde alt som står om foreldrene, noen som leser bedre enn undertegnede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Opphavet til Karl Jensen var ikke lett å finne, ettersom vielsen 1881 eller 1882 ikke var i Nes, Ullensaker eller Eidsvoll. Jeg fant han til slutt.Oslo kommunearkiv. Fattigvesenet. Forhørsprotokoll (Hjemstavnsundersøkelser)Protokoll 5 (19/3 1879-13/12 1880)s. 70 b. Samme Dag (9/7 79) paa Rigshospitalet over Arbeider Carl Martin Jensen indl. d. 5/7 79 for Ulcera genetalia. Hvorda Angj. forklarer at han er født den 8-1-1860 paa Dals Station i Eidsvold af Karsten Jensen Venum og Elen Marie Halvorsdatter. Han kom hid Høsten 1875 og har hele Tiden været Bud paa Fabrikken Sylvan, boede først i Professor Ratkes Gade 5 hos Søsteren, gift med Tømmermand Andreasen (som nu bor i Munkedamsveien 17) og i Industrigade 11 hos den samme til Høsten s. A. Siden paa Dals Station hos Forældrene. Assistent Bull oplyser d. 16/8 at Angjældende har været Bud hos Sylvan Fabrik fra 1875 til Sommeren 1878, hvor han boede kan han ikke faa oplyst, da Svogeren ikke har boet i Munkedamsveien 17. Assistenten tilførte Angjældende reiste ved Udskrivelse til Dals Station, No. 5 Professor Ratkes gade og 11 Industrigaden ved indlæggelse. Assistent Borgen oplyser 1/10 79 Han har boe hos Tømmermand Andresen i Professor Ratkes Gade 5 og Industrgade 11 omtrent 3 Aar til Okotber 1878 __________Han ble konfirmert 19. april 1874, nr. 5 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=497&idx_id=497&uid=ny&idx_side=-75>LenkeMora Ellen Marie Hallvorsdatter var fra Fuglerudbekken, og der bodde han med foreldrene i 1865:LenkeFaren Karsten Anker var fra Sandberg ved Eidsvoll Verk, sønn av bokholder Jens Olsen Wenum fra København. Han døde 12. mars 1892: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27724/113Mora døde 13. januar 1901, nr. 90 http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27266/135og 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.