Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lene Fiskebekk

[#77361] John Svenningsen f.1888 Fiskebæk, skal ha dødd av tuberkulose i 1918

Recommended Posts

Gjest Lene Fiskebekk

-Men jeg finner han ikke blandt døde og begravede i kirkebøkene fra Søndeled. Har kikket i Risør sine også for å se om han døde på sykehus. Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Nei,jeg vet ikke. Men kansje han døde på et sanatorium og gravlagt der-for eksempel Landeskogen i Bygland Setesdal A Agder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Egil Hansen

Han kan ha blitt flyttet ganske langt. Etter krigen så ble folk med tuberkulose flyttet fra Finmark til Stavanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Egil Hansen

Jeg finner en John Axel Svenningsen som blir begravet i 1921 i Tønnsberg. Står ikke fødselsdato på ham.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Egil Hansen

john svenningsen ser ikke ut til å være så vanlig en navnekombinasjon heller, så det er mulig det er ham.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Vet du hvor han var i 1900 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det er han, bare med feil fornavn. Han ble bare døpt John.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lene Fiskebekk

Hei, og takk for mange gode svar. Det stemmer at John ble skrevet både som Jan og Jon, og fødsel, dåp og konfirmasjon stemmer også. Men jeg finner fremdeles ikke ut hvor han er gravlagt. Interessant at han kan ha blitt flyttet! Jeg vet de 'røkte ut' huset etter han døde, så de var nok redde for smitten. John overførte gården til sin bror Alf i juni 1918, så han må ha dødd etter dette en gang. Om noen vet om registre over døde ved Landeskogen i Bygland, er jeg takknemlig for info.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.