Gå til innhold
Arkivverket

[#77362] Fordahl Farm at Hegre in Nordre Trondhjems

Gjest John Fordahl
 Del

Gjest John Fordahl

I'm hoping to find any information on the old Fordal farm near Hegra (Hegre?) in Norway. Here is the info I have on it so far:Farm no.- 93, Farm – Fordahl (Fordal?), Parish – Hegre, Municipality – Hegre, County – Nordre Trondhjems amtThe reason I’m asking is because I’m trying to research my dad’s family tree, and it is difficult at best, because of all the name changes and misspellings that were common for that era. My dad's father was Ingebrit Larsen Fordalsmarken, which he later changed to Fordahl after arriving in the United States around the turn of the century.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Could this one be your grandfather:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&personpostnr=85599&merk=85599>LenkeIt seems he was born at Fordalsplads in Hegra, Øvre Stjørdalen June 13, 1878, as the son of Lars Olsen and Karen Pedersdatter:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Hegra i Øvre Stjørdal, Ministerialbok nr. 703A02 (1863-1879), Fødte og døpte 1878, side 63. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.