Gå til innhold
Arkivverket

[#77457] Nicolai Severin Jansen, f. Flekkefjord 1831. Hvor ble det av ham?


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Nicolai Severin Jansen, født Flekkefjord 29 mai 1831. Gift Kragerø 21 januar 1863 med Ocilia (Aasilia)Mathilde Hansdatter, f. Kragerø 20 september 1838. Nicolai Severin ble konstituert tollrorskarl i Flekkefjord distrikt 21.1.1858. Siden nevnes han som skipper og familien bodde i Kragerø hvor følgende barn ble født a) Sally Pauline 8.6 1864 b) Jacob Kirsebom 31.5 1866 og c) Hansine Caroline 31.1.1869. Ved folketellingen 1875 finner jeg barna nevnt under a og b som pleiebarn hos hans søster Anne Severine Olsen (f.Jansen) i Flekkefjord. Jeg tolker det dithen at barnas mor og far må være død i tidsrommet 1869-75, men kan selvfølgelig ta feil. Mitt spørsmål er: når og hvor døde disse foreldrene? Jeg kan ikke finne dem som døde i Kragerø (dersom jeg ikke har oversett noe!Ocilia Mathilde Hansdatter, f. Kragerø 20.9. 1838 var datter av matros Hans Carl Helgesen og Petra Andrea Kittelsdatter. Disse finner jeg ikke i Kragerø ved folketellingen 1865, ei heller finner jeg Ocilia som konfirmant i Kragerø. Noen som kan bistå meg på dette feltet? Når døde Ocilias foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.