Gå til innhold
Arkivverket

[#77524] Oppslag bygdebok Øyestad i Aus-Agder, gården Kolbjørnsvik (Niels Jensen Winther)


Gjest Roger Fossum
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Fossum

Noen som kan gjøre et oppslag etter Niels Jensen Winther på gården Kolbjørnsvik i Øyestad. Hvor var han født og når døde han ?Her er Niels i 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f1801&gardpostnr=27528&personpostnr=404706&merk=404706#ovre>LenkeOg her gifter han seg den 8 Juli 1796:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Kolbjørnsvik hørte til tidligere His kommune, og er ikke omfattet av bygdeboka for Øyestad. Du er ikke den første som savner bygdebok for His.Dersom jeg ikke husker feil, var Niels en etterkommer etter Sorenskriver i Eiker Claus Winthers yngste sønn Christopher. Lars Ove Wangensteen har nylig digitalisert den gamle artikkelen om Winther-slekten. Selv om det er mye tvilsomt stoff i artikkelen om slektens aner (jeg husker ikke i farten om den hadde riktig far Poul og feil bestefar, eller om det er allerede faren som er feil), er den ganske pålitelig på etterkommersiden, i alle fall for Annichen og Christopher, som jeg har hatt mulighet for å kontrollere litt av.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Takk for opplysningene Per. Jeg klarer dog ikke å finne en forbindelse fra Niels Jensen Winther f. ca 1751 til Eiker ved å lese artikkelen om Winther-slekten.Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.