Gå til innhold
Arkivverket

[#77555] Bygdebok for Sparbu - oppslag


Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Er det noen som har mulighet til å gjøre et oppslag i bygdebok for Sparbu, gården Vist? Er det der noen oversikt over ev. barn til Niels Erichsen og Marith Haldohrsdtr., som hadde gården i 1801? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Køhl

'I 1768 selger Iver gården til sersjant Hans Ogman Grøn for 400 rdl., men som straks selger den til en Nils Eriksen for 550 rdl. En pen liten fortjeneste, så å si over natta. Nils var f. i 1731, og var ungkar da han kjøpte her. Men i 1771 blir han gift med Marit Haldordtr. Vådal, f. 1742. Barn: 1. Anne f. 1771. G.m. Ingebrigt Svendsen Lund, eier av Lund. 2. Erik f. 1774, d. en uke gammel. 3. Kirsten f. 1776, d. 1779. 4. Beret f. 1778. G.m. Tore Pedersen Grande 5. Kirsten f. 1780. G.m. Lars Pedersen Grande.' Kilde. Bygdebok for Sparbu og Ogndal bind III, side 298. ØVRE VIST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Takk for svar! Da er dette mine aner, nærmere bestemt er Nils Eriksen og Marit Haldordtr. mine 3xtippoldeforeldre. Deres datter Anne og mannen Ingebrigt Lund er mine 2xtipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jeg har lett etter Anne Nilsdatter i kirkeboka uten å finne dåpen hennes. Jeg finner Anne Nielsd. Wist, 16 år, konfirmert i 1787. Har funnet ei Anne Wiist født i 1769, men hennes far heter Anders. Har funnet Annes bror Erik født og død i 1774. Er det noen som ser bedre enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.