Gå til innhold
Arkivverket

[#77587] Johan Erichsøn, skifte 1718 i Horsdal

Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Sverre Alsos

Eric Persson Noræus og Barbro Persdotter i Silbojokk i Arjeplog hadde 9 kjente barn, de fleste tok navnet Fjellström. Johan Ericson Noreus flyttet som nevnt til Horsdal, hvor det var skifte i 1718.En annen sønn, Per Ericson Fjellström (død 1706 i Silbojokk), ble gift med Agatha Johansdotter Lästadia og de fikk 13 barn. Av disse barna var det tre som kom til Norge, Anniken (Anna) gift på Sundby i Saltdal, Sophia gift på Rognan i Saltdal og Maria (gift?) i Trondheim. Annikens sønn, lensmannen Peder Hansen på Skansen var gift med Agatha Johansdotter Lästadius (har ikke sjekket ordentlig men jeg mener de var søskenbarn).Sophia hadde noen døtre som flyttet til Gildeskål: Agatha gift på Sør Finnset, Sophia (i tjeneste hos søstra 1766, seinere på Seljeset), Maren (først gift på Rognan, seinere på Jelstad/Gjelstad i Gildeskål). (Ei til datter, Anna som var i tjeneste på Helgeland 1766, død 1810 i Horsdal i Bindal, brukte Fjellström som etternavn.) Maren på Rognan hadde for øvrig ei datter Anna Sophie som ble gift med ”den andre” Anders Sjursen i Mevik (jfr. Steinars supplerende opplysninger i innlegg 9). Så det ender opp i slektskapsforbindelser der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Innlegg 25.Kommentar til mitt innlegg 24. Paret er i boka oppført som Lensmann Peder Hansen (1712-1757), sønn av Hans Wangberg og Annken Fjellström og Agate Johansdtr Læstadius (ca 1703-1784), datter av Johan Læstadius og Brita Noræus Fjellström.Siden kildene i bygdeboka synes pålitelige, tror jeg at denne Agate her har benyttet ulike etternavn. Men det finner vi vel ut av ved å kikke på evt vielse og død i kirkeboken.Alsos har kommet med informasjon bl a vedr jentene som flyttet ut. Jeg kan tilføye at Agata (ca 1726-1797) ble gift med Hans Hansen, Ytvik (ca 1722-1797) i 1752. Mulig samme Hans Hansen på Valle i Meløy som hun fikk Jischen Sophia med i 1749 (uekte). Maren (1727-1787) ble gift for annen gang med Jens Pedersen,Jelstad i 1767.Kilde: Satdal Gård og slekt, bind 4, side 277, gnr 42/Skansen og side 418, gnr 42/43 Rognan. Utg 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Helge Angell

Hei Steinar! Eg hadde tenkt å spørja i går etter innlegg 15: Kor har du det frå at det er dei to sønene til Peder Jensen som er registrerte på garden i 1755? No treng eg ikkje stille det spørsmålet så ope. Men eg stiller likevel eit tilsvarande spørsmål til innlegg 22: Kor har du det frå at den andre Kristen Pedersen i manntalet 1755 er son til Peder Jensen? Du argumenterer ikkje for synspunktet, men eg ser du verkar litt uviss. Eg seier ikkje at du tek feil, men sidan det er fleire aktuelle Kristen Pedersen - og det er enda fleire enn dei to du har nemnt - høyrer det med å argumentere. Eg ser heller ikkje at du argumenterer for skiftet ditt av kva for ein Kristen Pedersen som var son til Peder Jensen. Korfor er det ikkje han som er i teneste på Inndyr i 1755, som er verbror til Mogens Pedersen? Det kan jo dessutan hende at det verken er den eine eller den andre av dei to! Kan hende er ikkje Kristen, son til Peder Jensen, med i innrulleringsmanntalet 1755 i det heile?Eg skal overlate argumentasjonen for/mot den eine og den andre av dei to du har nemnt, til deg. Eg skal her ta for meg ein tredje Kristen Pedersen og undersøkje om han eventuelt kan tenkjast vera son til Peder Jensen.For det eine er det klart at innrulleringsmanntalet 1755 berre omfattar personar over 18 år, dvs. menn fødde før 1737. Undersøkjer vi innrulleringsmanntalet 1769, finn vi berre ein Kristen Pedersen Horsdal der. Overskrifta over kolonna er 'Ugifte og Deres Føedestæd'. Det skulle tilseia at han er født i Horsdal. Han er oppgitt å vera 28 år, dvs. født om lag 1741. Såleis er han for ung til å vera registrert i innrulleringsmanntalet 1755. Fødestad veit vi ikkje for nokon av dei to som er nemnde i 1755. Denne tredje Kristen Pedersen må vera han som vart gravlagt i 1797, 56 år gamal. Han gifta seg i 1777 med Berit Sofia Larsdtr frå Storvik. Ho døydde i 1808.Det vart skifta etter Peder Jensen Horsdal i 1767 (jf. innlegg 7). Merk at dei tre sønene som er nemnde som arvingar, er omtalte slik: Mens Pedersen, gift; Jens Pedersen, myndig; Christen Pedersen, myndig. Det er ikkje urimeleg å tolke distinksjonane slik at då det vart skifta etter Peder, var Mens gift, dei to andre ikkje, men dei var over 25 år.Den Kristen Pedersen som du innfører i innlegg 22, ser ut til i hovudsak å bu på Nord-Arnøy. Eg har sett på kven som er fadrar i dåp til barna til denne og til barna til den tredje Kristen Pedersen. Det er tydeleg at dei høyrer til heilt ulike slektskrinsar. Fadrane til den tredje Kristen er mange mellom etterkomarane til Peder Jensen Horsdal. Det er ikkje tilfelle for fadrane til barna til Kristen Pedersen Nord-Arnøy. Dermed vil eg hevde at ingen av dei to Kristen Pedersen som du har innført (innlegg 15 og 22) er son til Peder Jensen, derimot han som var født om lag 1741 på Horsdal, gift 1777 på Storvik og døydde 1797 på Horsdal.Det finst også ein fjerde Kristen Pedersen i Gildeskål på denne tida. Han budde på Klubbstein. Han ser ikkje ut til å ha hatt tilknyting til Horsdal på noko vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiSom det fremkommer så er jeg usikker på om det er Peder Jensens sønn som er nevnt på et annet sted en Horsdal. Men når du påpeker at de under 18 år ikke er med måtte jeg sjekke skiftet på nytt. Så har jeg nokk ikke tolket opplysningene rett, eller manglet opplysninger.En Kristen Pedersen som bodde på Horsdal i 1755 var jo ifølge hans eget skifte gift med datter av Peder Jensen. Siden det ikke var mer en noen få med det navnet i 1755 tenkte jeg at han som var yngst og ugift var det eneste alternativ, han er jo ikke gift før etter at faren er død, om han ble gift. Tenkte ikke på at han ikke var nevnt i det hele.På skiftet til Johan så står det om en mann i 'Trundheim' som etter det jeg kan se er en han har lånt penger av, men har litt problemer å tolke skriften. Om de som er nevnt i begynelsen av skiftet er barn av Johan kan en jo og lure på. er det noen som er flink å tolke tekst her?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Helge Angell

Koplar du det Inger skriv (1) og det eg skriv (7), har du to av barna. I tillegg er dei felles barna til Johan og Trine 'Catharina Johansd: voxsen og tilstæde' og 'Agatha Johansd: voxsen og tilstæde'. Om han i Trondheim står det '... fra Boens Middel blifuer igien 10 Rd 2 [pd] og 4 [sk] som tilhører efter Loven Christen Svaboes Enche udi Trondhiem som ...'. Det er vel truleg at det handlar om restanse knytt til handel med Trondheim. Kristen Svaboe var son til Jens Kristensen Svaboe, visepastor til Verdal. Kristen var gift med Ellen Katrine Munck Jensdtr som då vert 'Christen Svaboes Enche' (sjå Svein Tore Dahl: Geistligheten i Nord-Norge og Midt-Norge i tiden 1536-1700 s. 86-87).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.