Gå til innhold
Arkivverket

[#77614] Johan Martin Hansen født på Holtvedt 1835 - når døde han?


Gjest Anders Holtvedt Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Hei, Ønsker hjelp til å finne dødsdato og sted til skipsfører Johan Martin Hansen født på Holtvedt gård på Hurum i 1835. Han bodde for det meste av livet sitt i Svelvig/Strømmen og giftet seg der i 1868 med ei som heter Hildur, men bodde muligens mye i Kristiania!Finner mange av barna hans som har Holtvedt som etternavn i Oslo for 1900-telling, men ikke Johan Martin! Hadde vært fint om noen kunne hjelpe med informasjon om han:)Mvh. Anders Holtvedt Andrsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Hei.Kikket kjapt gjennom kirkeboken for Hurum i 1835, men fant ikke Johan Martin.Jobber også med Holtvedtgården, er denne Johan Martin sønn av Even Johnsen Holtvedt og Maren Andrine Andersdatter?mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Hei, artig at vi forsker på samme slekt. Nei, han står for år 1836, men er født i oktober 1835 - se her:LenkeForeldrene til Johan Martin er Hans Hansen Holtvedt og Karen Kristine Hansdatter Ammerud. Søstra hans var Cicilie Hansdatter Holtvedt som er min tipp-oldemor. Ja, jeg vet han levde på 80-tallet, men jeg klarer ikke å finne ut når han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Hildur levde i Kristiania i 1900 Lenke Hun bodde i Schwensens gate som vel hører til Gamle Aker menighet frem til 1916 da den gikk over til Markus menighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Hmm, kjenner ikke de navnene. Dreier seg nok om to ulike slekter på ulike deler av gården. Jeg har mine på Søndre Holtvedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Pussig at det ikke er samme Hildur Hansen når fødested og alder passer samt at hun faktisk bor sammen med div. personer med samme etternavn som gården i Hurum. Men har du hennes død dokumentert tidligere et annet sted ?Det jeg mente med å vise til adresse og menighet, var selvsagt at det er i nevnte kirkebok en må lete etter Johan Martin Hansens begravelse og senere etter Hildur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Jeg har blandt mine aner en 'Hans Olsen Holtvedt' som 2.jun.1748 ble gift med Live Juulsdatter Sætre 1721-1759. Er dette samme slekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.