Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Uffe Pedersen

[#77664] Ministerialbøgerne 1755 - 1782 Etne-Gjerde - Grindheim og Stødle

Recommended Posts

Gjest Uffe Pedersen

I bogen for Gjerde er der ingen barnedåb efter 12 nov 1769. Bogen Grindheim ingen dåb fra 10 nov 1769 til 1778. I bogen for Stødle er barnedåb med hele vejen. Så vidt jeg har forstået er de 3 kirker ført i samme bog, og så delt op ved skanningen. Er der sket en fejl ??? Uffe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Det er riktig at bildene av boka er delt i tre bolker, og så vidt jeg kan se, er alle bilder kommet med. En må si at presten neppe hadde digitalisering og webpublisering i tankene da han førte kirkeboka, slik at det ikke er helt enkelt å tilrettelegge ei slik bok for web.Jeg er ikke lokalkjent i Hordaland, men kan det tenkes at barnedåpene i Stødle også inneholder barnedåper i Gjerde og Grindheim? Hvis ikke, må vi bare konstatere at kirkeboka er i mangelfull slik vi kjenner den i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.