Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Emil S. Halset

[#77726] Christian Knudsen Bergen

Recommended Posts

Guest Emil S. Halset

Har prøvd et søk en gang tidligere. Christian Knudsen var min tipp,tipp oldefar. Hans sønn Knud Christiansen f. 1818 'utvandret' til Harstadområdet i ung alder. Jeg har data vedr. Christian Knudsens kone Christiane Aamundsdatter f. 1793 og deres barn, samt Knud og hans familie Men jeg kan ikke finne noen data på Christian og hans familie. Med hilsen Emil S. Halset

Guest Grethe Flood

Ser at sønnen Knut var døpt i Korskirken, som uekte sønn av sjauer Christian Knudsen og pige Christiane Aamundsdatter. Adressen til Christian i 1818 var 23-111 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgiwin/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=dp12011816&gardpostnr=1576&personpostnr=4721&merk=4721#ovre>LenkeI folketellingen 1815 for Bergen finner jeg en Christian Knudsen bosatt i Korskirken prestegjeld, alder: 16-31, sønn av Knud Johannesen og Karen Hansdatter: LenkeVed foreldresøk i FS finner jeg at Christian Knudsen skal være døpt i Lindås 2. juli 1795: Lenke Her er dåpen (ser ut som Christian har ei tvillingsøster) Lenke.Her er Christian nevnt i Undersøkelseskommisjonen 1804-1805 sammen med faren og to brødre:

Guest Emil S. Halset

GretheFår beskjed om at de lenkene (- 2) ikke eksisterer.Emil

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.