Gå til innhold
Arkivverket

[#77928] Søk i sverige., hvor flytter frk norin fra Jønkøping 19 nov 1842?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Bingo. Jeg lette etter Ulrika Norin i registeret for husforhørslengdene i Gävle, og der fant jeg henne med 3 'uekte barn', deriblant Augusta Lindberg f. desember 1846 i Norge! Källa: Gävle Heliga Trefaldighets kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/HLA/1010056/A I/14 d (1851-1855) Gävle Heliga Trefaldighets kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/HLA/1010056/A I/14 d (1851-1855) Bildid: C0030926_00226

bilete9278.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Her i Gävle i 1831Källa: Gävle Heliga Trefaldighets kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/HLA/1010056/A I/10 e (1831-1835) Gävle Heliga Trefaldighets kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/HLA/1010056/A I/10 e (1831-1835)Bildid: C0030907_00092

bilete9279.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

En Ulrica med far Johan Larsson Norin fødes 10.02.1817 i Torp, Vesternorrland. Fødselsdato og navn stemmer med min Ulrica, men i Gävle skrives det i husforhørene at hun er født i Grangärde... hvor jeg imidlertid ikke finner noen slik fødsel/dåp.

bilete9280.02.1817.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Tror jeg er kommet i mål nå. Når Ulrikas bror Jonas døpes i Avesta i 1814, heter det at foreldrene er fra Grangärde ock A......... et eller annet. Antar at denne Jonas Larsson Norin og hustru Brita Greta Andersdotter må være foreldrene til min Ulrika, som føder lille Augusta Lindberg i Hof, Hedmark, i desember 1846. Källa: Avesta kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/ULA/10044/C/5 (1809-1860) Avesta kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/ULA/10044/C/5 (1809-1860) Bildid: C0012149_00024 Källa Inställningar

bilete9281.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest erling t. endresen

Anne Lene: Sjekk bilde i innlegg 28, moren skal være 41 år i 1817.... Her tenkt å sjekke husforhør i Grangärde, men tar det en annen dag. Finner jeg dem der, vil jeg komme et steg nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen. Jeg ble visst fraværende her noen dager. Har tittet litt, men så langt uten å finne noe mer. Har du funnet noe mer Erling.Kanskje det er på sin plass med et lite sammendrag som går ut på hva du søker og hva du vet ? Jeg tror det kan være bra.Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Anne Lene:Kort fortalt gjenstår det å finne ut hvor Ulrika Norin er husførhørsbokført fra barnsben av. Jeg har lett i Abborberget i Grangärde (jfr data ved broren Jonas sin dåp, bilde til innlegg no 29), men ikke funnet noe. Så jeg vet ikke om videre søk annetsteds vil føre frem. En mulighet er å lete gjennom samtlige sider i husforhørslengden for Grangärde for årene mellom 1810 og 1820... Men det vil naturligvis være tidkrevende.Jeg må nok si meg fornøyd med det jeg har funnet så langt, ogh forventer ikke at du trenger lete mer etter Ulrika. Jeg har funnet såpass at jeg med sikkerhet kan si at denne Ulrika Norin er rett mor til Augusta Lindberg f 1846 i Åsnes og døpt jan 1847 i Hof, Hedmark, Norge.Skulle du hjepe med noe, måtte det være å tyde farens tittel ved Jonas og Ulrika sin dåp... skjønner ikke alle bokstavene her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.