Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#77967] Oppsl. i b.bok for Tydal: Gudmund Oune (alias Gudmund Olsen Hilmo?)

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

I skiftet etter Erik Olsen Stuedal påbegynt 23/8-1773 er formynder for avdødes sønn Lars Eriksen 16 år FARBRODEREN Gudmund Ounet.I ministerialbok for Selbu finner jeg Gudmund Oune og Ingeborg Pedersdatter som foreldre til Ole døpt i mars 1757 og Peder døpt juldedag 1759.Jeg lurer om hans enke Ingeborg Pedersdatter og de to nevnte sønnene er å finne under Hilmo i 1801?LenkeI følge Tydalsboka hadde Erik Olsen Stuedal to brødre: Einar Olsen Løvøen og Jon Olsen Østby. I skiftet etter Jon Østby i 1760 er Gudmund Oune formynder for et av barna og Erik Stuedalen lagverge for enken Mali Thomasdatter, men her sier ingenting om slektskap til avdøde.Hva jeg ønsker å vite om Gudmund fra Tydalsboka:Når døde han?Sies det noe om hans opprinnelse?Hadde han flere barn enn Ole og Peder?Mvh Astrid Ryen

Gjest Astrid Ryen

Her er lenke til skiftet etter Erik Olsen Stuedal:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Stjør- og Verdal sorenskriveri, Skifteprotokoll 3A 10 , 1772-1778, oppb: Statsarkivet i Trondheim.Merknader: Nytt register.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24758/155

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.