Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#77996] Lars Gulleikson Tyssen, 1780-1863

Recommended Posts

Gjest Ottar Solberg

I innlegg 2 skrev jeg 'Lars og foreldrene'. Jeg skulle selvfølgelig skrevet ' mora og stefaren'.Her blir Lars' hjemmedåp stadfestet i kirken 'Dom. VII post Trinit.' (13. august 1780): 'Læst over Guleck Larsen og Anna Askildsdatter Rørbakkens HjemmeDøbte Søn nom. Lars.'Lenke

Gjest Målfrid T. Larsen

Ja, nå har jeg fått bistand til å spore opp min tippoldefar Gulich Larsen Rørbakken, som er foreldre til min oldefar Lars Gulleiksson. Men dette paret fin ner jeg ikke i bygdeboka. Jeg finner at hun kom fra Mæland, og at hun giftet seg med Gulleik, men ikke hvor de bodde. De må jo da ha fått i allefall 2 barn, Lars og Torbjørg, som hun tok med seg inn i sitt andre ekteskap i 1785. Men hvor kom Gullik eller Gulleik fra, og når var han født. Han må ha dødd før 1785. Akkurat det årstalet for d skal jeg finne ut av. Kanskje jeg ikke kommer lenger. Takk for hjelp. Mvh Målfrid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.