Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79234] Kjempet i Boerkrigen - Var fra Vestfold

Recommended Posts

Gjest Tor Arne Lundquist

Når jeg var liten, fikk jeg høre at min oldefar hadde deltatt i boerkrigen. Jeg har alltid trodd at han var med i Det Skandinaviske korps, der det bl.a var med 13 Norske frivillige soldater. Jeg kom for en tid siden over en liste over hvem som var med i dette korpset Lenke ,men jeg kan ikke finne min oldefar her. Min oldefars navn var Andreas Børresen og han var født i Sandefjord i 1867. Jeg finner ham i FT 1875 for Sandefjord under navnet Andreas Olsen, men ikke i FT 1900, siden han da var i Sør-Afrika 1899-1900. Deltok norske soldater i andre avdelinger på Boernes eller på Brittenes side?Mvh Tor Arne

Gjest Vibekke Holm

HeiDin oldefar var vel blant de som er nevnt i siste setningen:Apart from the Scandinavian Corps, some 34 Scandinavians are known to have participated in the Kommandos of Colesberg, Lüdenburg, Utrecht and Vrijhed, possibly other units as well. ViHo

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.