Gå til innhold
Arkivverket

[#79255] Tyskland-hjelp


Gjest Gerd Marit Skonseng
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerd Marit Skonseng

Georg Roth, f. 20.8. 1915, Hövel, Tyskland. (Arnsberg) Død 4.5. 1973 i Dortmund. Hvem var hans foreldre? Hadde han søsken? Var han gift? Hadde han barn? All informasjon er av interresse.Mvh Gerd Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Den eneste muligheten idag, er å sjekke den / de aktuelle kirkebøkene. Disse ligger i det nærmeste kirkearkivet; de er ikke lagt ut på internett. Eventuelt kan en få hjelp av lokalkjente slektsforskere, som en gjerne treffer ved arkivbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

er det Hövel i byen Hamm der dreier seg om, eller ligger det et sted Hövel i Arnsberg ? Begge steder ligger nord for Dortmund, i Vestfalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Falk Liebezeit

Hei Gerd Marit,Du skulle skrive til byarkivet i Dortmund (stadtarchiv-dortmund@stadtdo.de) og spoerre etter doedsdokumentet. De er fritt tilgjengelig til 1979, mens foedselsdokumenter må ligge i 110 år foer enhver får lese dem.Du må regne med en regning.MvhFalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd Marit Skonseng

Vi tror det er Hövel i Arnsberg. Takk for tips ang. kirkebøkene og byarkivet. Skal følge det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Falk LIebezeit

Hei Gerd Marit,Det er tvilsomt at Du får noe om foedselen/dåpet, hvis du ikke har papir om at han er din direkte forfader, men spoer i byarkivet i Dortmund, også om de har inbygger-kartotek om den familien - og så om de kan titte i avisene 1973 om det er doeds- annonse som kan fortelle om soesken, ektefelle og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Gerd Marit Skonseng

Jeg har kontaktet aviser i området, og venter på respons fra dem. Jeg har også fått tak i navnet på kvinnen han var gift med. Hvordan finner jeg ut om de fikk noen barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.