Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørg Hukkelberg

[#79887] Martin Solem f i 1888 i Aukra, fra Fræna til Amerika 1909. Videre skjebne?

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jeg har fått spørsmål om hjelp til å finne hva som skjedde med Martin Pedersen Solem f 18-3-1888 i Aukra. Bodde på Bjørnsund i Fræna da han reiste. Han utvandra til Amerika 16-3-1909. Det kom visstnok et kort fra Minneapolis, ellers ingen holdepunkt. Jeg har ingen erfaring med leiting i Amerika. Så nå har jeg håp om at de dyktige Amerika-ekspertene her kan hjelpe meg litt på veg.Her er utvandringa i 1909LenkePå forhånd takkBjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Wenche Farstad

HeiHer ankommer han USA i 1909Martin Pedersen SolemArrival Date: 4 Apr 1909Birth Year: abt 1888Birth Location: NorwayBirth Location Other: akeroAge: 21Gender: MaleEthnicity/Race­/Nationality: ScandinavianPort of Departure: Liverpool, EnglandPort of Arrival: New York, New YorkShip Name: CelticMvh Wenche F.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Wenche Farstad

HeiCensus 1920Martin SolemHome in 1920: Minneapolis Ward 12, Hennepin, MinnesotaAge: 32Estimated birth year: abt 1888Birthplace: NorwayRelation to Head of House: Self (Head)[Head] Spouse's name: MarieFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayMarital Status: MarriedRace: WhiteSex: MaleHome owned: OwnYear of Immigration: 1908Able to read: YesAble to Write: YesSer ut som han er gift med en svensk dame, de har en datter, Erna på 1 år. Jeg greier ikke å lese hva han jobber med, eller hvor. Mvh Wenche F.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Wenche Farstad

Han døde i 1954 Martin Peterson SolemDeath Date: 27 Apr 1954Death County: HennepinState File Number: 020480Certificate Number: 020480 Certificate Year: 1954 Record Number: 1243069Mvh Wenche

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Wenche Farstad

Census 1930Martie P SolemHome in 1930: Minneapolis, Hennepin, MinnesotaAge: 42Estimated birth year: abt 1888Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadSpouse's name: Marie ORace: WhiteOccupation:Education:Military service:Rent/home value:Age at first marriage:Household Members: Name Age Martie P Solem 42Marie O Solem 44Ernna G SolemMvh Wenche

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Hjertelig takk skal du ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Muligens Martins giftemål? Certificate Information Certificate No 01780253 Date of marriage 11/16/1914 Groom's name MARTIN SOLEM Bride's name MARIE ROOT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Takk skal du ha. Det er nok han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.