Gå til innhold
Arkivverket

[#79975] Jacob Syvertsen Darboe fra Eiker


Gjest Ellinor Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellinor Simensen

Jacob Syvertsen Darboe født 1. September 1792, giftet seg med Dorthe Arnesdatter 14. November 1815 i Fiskum kirke i Øvre Eiker.Dorthe Arnesdatter døde 2. Mars 1864 og står da oppført som enke i kirkeboken.Men - når døde Jacob Syvertsen Darboe?Takknemlig for informasjon.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

HeiJacob Syvertsen dør 15/6 1858. Iflg. dødsfallmelding hos sorenskriveren har han døtrene:1. Anne Sørine Jacobsd. g.m. John Christensen Fossen2. Berthe Marie Jacobsd. g.m. Ole Halvorsen Sagase nr 107. LenkeMvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Takk for informasjonen Arnt.Sliter også med å finne dødsfallet til Torbiør Steensdatter Schiøl som var Dorthe Arnesdatters mor.Har funnet ut at hun var født/døpt 6. Desember 1741 og giftet seg med Arne Hansen Skarra 19. Juli 1771.Har funnet opplysninger om Arne Hansen, men ikke dødsfallet til hans kone.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Jeg vet ikke når Torbiør Steensdatter dør, men jeg vet at hun giftet seg igjen 18/3 1787 med Rasmus Olsen Warlof og de fikk sønnen Arne Rasmussen døpt 10/2 1788.Panteregisteret for Eiker, Modum og Sigdal viser at det har vært skifte etter Rasmus Olsen Næset og hustru med utlegg 7/12 1793. (Litt nedenfor midten på høyre side) LenkeRasmus Olsen Næset har jeg notert som død 21/7 1793, 36 år gammel.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Hei igjen ArntSer i folketellingen for Eiker i 1801 at Arne Rasmussen bor hos sin fars bror, Knut Warlof. Imidlertid finner jeg ikke Torbiør Steensdatter i denne folketellingen.Dette tyder vel kanskje på at hun dør engang mellom 1788 og 1801 eller flytter ut av Eiker ?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.