Gå til innhold
Arkivverket

[#80222] Anna Sofie Olsen


Gjest Andreas Mørken
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Mørken

Anna sofie Olsen er F. 1889 ved Eidsberg i Østfold - Lenke (nr.14) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=89&uid=39119&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>Lenke Derfra går det frem at hun er født uekte, og at hennes far Ole Olsen har dratt til Amerika i 1888. Har prøvd å finne ut om dette stemmer uten særlig hell – Noen Tips? I tillegg går det frem at moren heter Karoline Marie Hansdatter, og følgelig er tvunget til å oppdra Anna Sofie Olsen alene. Uansett i følge folketellingen i 1900 har Karoline satt bort datteren til sine egne foreldre - Lenke Lenke Fødselattesten til Karoline bekrefter dette - Lenke (nr. 56) Lenke den samme folketellingen finner jeg ikke Karoline – Hvor har hun dratt? I 1911 dukker den samme Anna Sofie Olsen opp i Christiania - Lenke (nr.14)Lenke Her har hun født et uekte barn som forøvrig er min oldemor. Hun heter Borghild Christiansen, og det respektive navnet på faren er Bernhard Chistiansen. Historien gjentar seg fra forrig genrasjon – Borghild blir pleiedatter i en alder av 2-3 år for en familie som driver en butikk i Tønsberg – Konfrimasjon - Lenke (nr. 43)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Har du sjekket ut noen av de Karoline fra Eidsberg,f. ca 1860,som finnes i 1900-tellinga. Det er noen i Oslo og ellers i Østlandsområdet ser jeg. Skal prøve i morra å hjelpe deg ,ble for seint i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Mørken

Har sett på en del av de ved navn Karoline født ca. 1860 uten å finne noen umiddelbar sammenheng med min Karoline Marie Hansdatter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Andreas.Jeg tok et foreldresøk på FamilySearch med Hans Akselsen og Petrine Christiansdatter og fant Caroline Maria og flere søsken: Andreas, Maren Helene, Thea og Augusta.Ved Caroline sto det på en av linjene med hennes navn at hun døde 14. mars 1900. Det står ikke hvor hun døde og jeg har tittet på flere kirkebøker i Østfold uten å finne denne innførselen. Jeg lurer på hvor de har funnet det.Det er avvikende fødselsdato på denne, men en må jo alltid kontrollere treffene på FamilySearch. Her er i alle fall dåpen hennes, så det er ingen tvil om at hun er født 15. febr. 1860: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Eidsberg, Ministerialbok nr. I 10A (1857-1866), Fødte og døpte 1860, side 65. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 56)Siden du ikke har funnet henne i 1900-tellingen, så kan det jo være at det stemmer at hun er død før tellingen fant sted. Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.