Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Per Oluf Nordli

[#80237] Telling Norderhov/Ringerike 1875 ?

Recommended Posts

Gjest Per Oluf Nordli

Er det noen der ute som har tilgang til manntall for Ringerike / Norderhov 1875? Eller hvor den er å få tak i? Er på jakt etter ( Hans ? ) Oluf Hansen fra Kraakstad ved Ski.Akershus. Han var der i 1872 og 73, fikk 2 uekte barn med Kjersti Andrine Andersdatter. De kan ha bodd på Hønen, Mobakken,eller Nærstad? Har funnet en Hans Oluf Hansen i tellingen 1865 fra Kristiania som pasient ved Storgaden Arbeidsanstaltt, her står at han er født i Froen ved Drøbak, 28 år. I krkebøkene for Kraakstad finner jeg Hans Oluf Hansen døpt 29-08-1840, født på Frogner? på Hougland. Jeg lurer på om dette kan være samme mann?Hilsen Per Oluf Nordli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Folketellinga 1875 oppbevares i de respektive statsarkivene, i dette tilfellet Statsarkivet på Kongsberg. Tellinga er mikrofilmet, og jeg ser ikke bort fra at biblioteket i Drammen kan ha en kopi av mikrofilmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ellen Gilhuus

Regner med at det er denne karen du er ute etter.Døpt i Hønefoss kirke 1872NAVN: Annette Helene KJØNN: K EKTE/UEKTE: U FØDT: 03/05 DØPT: 04/08-1872 FAR: Oluf Hansen Høneneie YRKE/STAND: Arbm SIVILSTAND: Ungkarl FØDESTED: Ski i Sogn MOR: Kristi Andrine Andersdt Fugleberg SIVILSTAND: Pige HJEMMEDØPT AV: Christin Luica Wagaard Faddere Marthe Andersdt Høneneie Karen Andersdt Høneneie Christin Luica ?? Waagaard Anders Pedersen Høneneie Anders Hansen Waagaardseie Merknader: K: Hjemdøbt af christin Luica. paa Waagaard. Opgaven af Pigens moderDøpt i Norderhov kirke 1884NAVN: Anders Syver KJØNN: M EKTE/UEKTE: U FØDT: 28/01 DØPT: 09/03-1884 FAR: Ole Christean Olsen Nærstadeje SIVILSTAND: Nu gift FØDT: 1854 MOR: Kersti Andrine Andersdatter Høneneje SIVILSTAND: Pige FØDT: 1854 Faddere Kari Andersd Hofseje Mathea Olsd Nærstadeje Thea Johansd Nærstadeje Halvor Andersen Vemeeje Peder Andersen Hofseje Merknader: K:Hans 1ste Leiermaal hendes 3die Leiermaal. Opgivet af Moderen %NB ?? ??% To Leiermaal med samme person. Hendes før fødte Børn ere: Anette Helene f 3/5 72. Oluf Kristean 3/12 74. Faderen: Ole Hansen fra Ski.Konfirmert 1887 i Norderhov kirkeNAVN: Anette Helene Olufsdatter Haujar KONFIRMERT: 17/04-1887 FØDT: 03/05-1872 DØPT: 04/08-1872 BOSTED: Haujar KJØNN: K FØDESTED: Høneneje FAR: Oluf Hansen SIVILSTAND: Ungk MOR: Kirsti Andrine Andersdatter Høneneje SIVILSTAND: Pige KARAKTERER: G, mg. MERKNADER: Elvigen.Konfirmert 1888 i Norderhov kirkeNAVN: Ole Christian Olufsen Alme KONFIRMERT: 08/04-1888 FØDT: 04/12-1873 DØPT: 28/12-1873 BOSTED: Alme KJØNN: M FØDESTED: Mobakken FAR: Oluf Hansen Ski SIVILSTAND: Ungk MOR: Kersti Andrine Andersdatter Høneneje SIVILSTAND: Pige KARAKTERER: Næsten g. MERKNADER: Elvigen. Att til Drammen af 08/05/1892. NB! dette er avskrift og må skjekkes i kirkebøkene. mvh Ellen Gilhuus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per OlufNordli

Tusen takk for hjelpen! Oluf Olufsen ( Ole Christian ) var min bestefar og han var vognmann og drosjeeier på Høneefoss og bodde i Norderhovsgata 11, som jeg tror er revet i dag. Har sjekket alle opplysninger med kirkebøkene og alt stemmer. Vet du om Mobakken var en plass under Alme? Var Hauja® / Hauga i Heradsbygd? Du sier at dette er en avskrift som måtte sjekkes, er det mer spennende der? Hilsen Per Oluf Nordli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.