Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80266] Hvem var kunstmaler Tjøtta på Jæren? Første halvdel av 1900-tallet

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Kunstmaler Tjøtta på Jæren levde var gift med Margit Andrea Thorkildsen fra Salhus. Hun var født i 1889: LenkeIfølge familiemedlemmer hadde de 4 barn, men de husker ikke navnet på kunstmaleren eller barna. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvem denne kunstmaleren var. Kanskje et kunstnerleksikon kan gi svaret?Mvh.Kenneth Bratland

Gjest Iver Mosvold

Iflg en minnesten på Time kirkegård levde han fra 1880 til 1930 [url="http://www.time-kyrkja.no/Portals/85/Helgedagen/Helgedagen4>Lenke 07.pdf .Og da er det fristende å trekke fram han her:

Gjest Kenneth Bratland

Etter nyttige tips fra dere har jeg funnet ham: Ole Tollefsen Tjøtta f. 23. april 1880 i Klepp på Jæren som sønn av gårdbrukerfolk Tollef Johannessen og Berta Serine Olsdtr. Tjøtta.Ifølge en avisartikkel jeg fant døde han i 1930. Det jeg mangler nå er å finne en vielse mellom ham og Margit Andrea. Eller å finne ut hvor barna var født. Kanskje noen kan hjelpe meg videre?Mvh.Kenneth Bratland

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.