Gå til innhold
Arkivverket

[#80374] Einar Jentoft Johansen, f. 10/5-1890 i Gimsøy, Nordland


Gjest Randi Jansdatter Boldevin
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Jansdatter Boldevin

Einar Jentoft Johansen utvandret til USA (Brooklyn) i 1913. 13/2-1925 ble han am. statsborger og bodde da i Seattle, Washington. Han var på det tidspunktet ugift og sjømann av yrke. Han besøkte Norge i 1950 og kunne da fortelle at var, eller hadde vært, gift og hadde en datter som han sa hadde fått en særdeles god utdannelse. Jeg har søkt i ymse arkiver (Ancestry, Archives, aviser etc.) uten å finne spor etter ham etter 1925. Kanskje noen der ute er flinkere enn meg til å søke? Er spesielt interessert i datteren, kanskje hun lever fremdeles, eller har etterkommere? Takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Randi. Jeg fikk et godt råd fra di erfarne på debattforum da man ba om å få hjelp til å søke i Amerika. Sett USA foran tema, da legger USA ekspertene merke til det. Ekspl USA. Einar Jentoft Johansen, f. 10/5-1890 i Gimsøy, Nordland. Lykke til. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Jeg glemte å si at det kansje også var lurt å legge det inn på Nordland. Det kan jo være noen på Gimsøy og omegnen som sitter på opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.