Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80374] Einar Jentoft Johansen, f. 10/5-1890 i Gimsøy, Nordland

Recommended Posts

Gjest Randi Jansdatter Boldevin

Einar Jentoft Johansen utvandret til USA (Brooklyn) i 1913. 13/2-1925 ble han am. statsborger og bodde da i Seattle, Washington. Han var på det tidspunktet ugift og sjømann av yrke. Han besøkte Norge i 1950 og kunne da fortelle at var, eller hadde vært, gift og hadde en datter som han sa hadde fått en særdeles god utdannelse. Jeg har søkt i ymse arkiver (Ancestry, Archives, aviser etc.) uten å finne spor etter ham etter 1925. Kanskje noen der ute er flinkere enn meg til å søke? Er spesielt interessert i datteren, kanskje hun lever fremdeles, eller har etterkommere? Takknemlig for hjelp.

Gjest Per Sørdal

Hei Randi. Jeg fikk et godt råd fra di erfarne på debattforum da man ba om å få hjelp til å søke i Amerika. Sett USA foran tema, da legger USA ekspertene merke til det. Ekspl USA. Einar Jentoft Johansen, f. 10/5-1890 i Gimsøy, Nordland. Lykke til. mvh Per

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.