Gå til innhold
Arkivverket

[#80484] Ole Ellingsen og Marthe Hansdatter


Gjest John Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Simonsen

Leter fortsat etter anene til mine tippoldreforeldere Ole Ellingsen Tanberg og Marthe Hansdatter Schierdalen. De blev viet i Hole kirke 27 desember 1815. Jeg har funnet 4 barn, Knut 1816, Maria 1820, Else 1826 og Helga 1823 som ble gift med Jens Sørensen Lie på Økeri i Bærum som er mine oldeforeldre. Håber noen kan hjepe meg videre. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

De er på Borger i Norderhov og jeg fant dåpen til Maria i 1820: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 9 (1819-1837), Fødte og døpte 1821, side 52-53. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 10) Faddere er Niels Olsen Tandberg, Anders Jensen Dahl, Friderich Ellingsen Borger, Rønnou Ellingsdatter ibid. og Anne Torsdatter Klekken.Friderich Ellingsen er vel broren til Ole og Rønnou kanskje søsteren. Kanskje disse navnene kan være med på å bestemme hvilken Ole Ellingsen som er den riktige.Det var ingen Elling på Tan(d)berg i 1801, men om Ole kommer fra Norderhov eller Houg annex, er det vel bare tre, fire som kan være aktuelle.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det var bare én Frideric Ellingsen i Norderhov, og det er på Hovland i Lunder annex. Far er Elling Halvorsen og han har vært gift tre ganger. En annen sønn Halvor: Lenke (nederste familie)Da må en se etter Ole i Lunder annex isteden.. :-)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det var jo en Halvor som var forlover ved vielsen, ser jeg i lenken Berit la ut. I likhet med Ole kalles han Tanberg. Det er da lovende. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.