Gå til innhold
Arkivverket

[#80604] Skole med opplæring i 'kvindeligt hus- og gaardsstel' ved Bergen


Gjest Angen Hofseth Svinterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Angen Hofseth Svinterud

Leter etter sted og navn på en skole som lå ved Bergen i 1909. Min kilde er et håndskrevet brev som stort sett er lett å lese, men dette stedets navn finner jeg ikke ut av. Jeg leser det som Lýrter, kanskje Løgster. Skolen var vel den tids husmorskole.Takknemlig for ethvert spor. Angen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Dersom Luster er aktuell fortsatt, så har eg boka som blei utgitt ang 125 års jubileum, 1877-2002. Der er og navnet på elevane, bortsett frå i 1902.Dei som gjekk i 1909 er oppnevnt med komune-navn (det gamle) f. eks Indre Holmedal. Så har du eit navn så er det berre å koma med det her i DA.Bestao mi, Ingebjørg Straume, gjekk på haustkurset 1922.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angen Hofseth Svinterud

Takk for tilbudet, Jon, men boka er allerede underveis. Fjernlån via mitt nærbibliotek. Nå er jeg veldig spent på om jeg får treff.Angen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.