Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Unni Holt

[#80625] Hjelp til tyding kirkebok Vågå 1739-1810

Recommended Posts

Gjest Unni Holt
LenkeAnne f. 1782 v.side med Far Torger, kan noen se hva som står der? Med Hilsen fra Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

Jeg finner ingen Anne Torgersdatter på siden du lenker til.(Tips: Bruk permanent sidelenke, ikke bildelenke. Da kan man man bla frem og tilbake i boken for å sammenligne skrift osv.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

Ellen Danielsdtr og soldat Torger Niclassen sønn Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Holt

Så fint hjertelig takk, det var ulesbart for meg Mvh Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

Men legg merke til at barnet i innførselen som Hans Myhre transkriberte, heter Ole, ikke Anne - og denne dåpen fant sted i 1783, ikke 1782.Var det virkelig denne innførselen du spurte om - eller lenket du til feil side?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Holt
Lenke Jeg prøver igjen, tror det var feil side. Anne står til venstre Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

Det ble nok feil igjen. Jeg har en mistanke om at det er denne innførselen du spør om - se den tredje dåpsinnførselen i venstre kolonne på fol.79b her Lenke (Oppland fylke, Vågå, Ministerialbok nr. 1 (1739-1810), Fødte og døpte 1783, side 80).(- Og der fikk du enda en god grunn til å bruke sidelenke, ikke bildelenke - her hadde det vært mye lettere å kunne bla tilbake til foregående side i kirkeboken.)Det står ''Torger Klevmellems Pb Anne. Fad. Engebret Simenss, Siver Hanss, Brit Holtet[?], Imbjør [..?]stuen, Ingri Kleverud[?]''.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Holt

Ja, tror det er den, ja, jeg må lære meg det, takk så mye for fin hjelp Mvh Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

Det ser ut til at det ble en feil med min lenke i innlegg 7 også, så her prøver jeg igjen - Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Holt

Ja, denne funker og det er riktig Anne, Takk for god og tålmodig hjelp Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.