Gå til innhold
Arkivverket

[#80738] NO: Træna / Lurøy - Benjamin Jørgen Jakobsen og andre kona hans - lagnader?


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Ref. FT1900; Lenke.Tellingsår: 1900 Kommune: Lurøy Kommunenummer: 1834 Navn på bosted: Olavik nedreNavn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested EtnisitetBenjamin Jørgen Jakobsen hf g Fiskeri, jordbrug. Husmand m J 1846 Trænen nOlava Pernille Jakobsdatter hm g Husgjerning, Kreaturstel 1845 Næsne Nor nBorghild Kristine Johanna Ludvigsdatter d d ug Erhvervsudygtig 1894 Trænen nBenjamin og Olava vart gifte 27.6.1895 i Lurøy.Det eg manglar, og som eg ikkje har funne enno, er dødsdatoane deira. Er det noko med lokalkunnskaper som kan hjelpe meg? Finnes det evt. bygdebok e.l. som kan seie noko om det?MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei GisleBegge bodde på gamlehjemmet i Lurøy. På henne er det tilført en adresse Gammelhjemmet i Lurøy, Rosøy. Han var født 11/8-1846 i Træna, og hun 9/10-1844 i Nesna. Jeg regner med at det er de riktige personene.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.