Gå til innhold
Arkivverket

[#80809] ÅRETS JULEGAVE? Utgivelsen av NSFs seglutgave nærmer seg. Bestilling MÅ skje nå.


Gjest Rune Nedrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Arctander

Er det sånn at alle får en epost når boka er på tur? Jeg har bestilt og betalt en innbundet utgave sendt hjem til meg. Det ble nemlig mye biligere enn å reise til nærmeste oppgitte bibliotek :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg fekk ei SMS-melding frå Tollpost Globe for litt sidan at ein pakke frå eit visst forlag kunne hentast på ICA nærbutikk. Dette må vera den aktuelle boka og eg 'står på spranget' ut døra for henta pakken nett no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Myhrvold

Alle som har bestilt og oppgitt mobilnummer eller e-postadresse blir varslet med sms eller e-post. Hvis ikke blir det sendt et varsel pr post. Dette opplyste vi om i bestillingsskjemaet som lå på genealogi.no og som var med i Genealogen nr. 1 i år. Jan Myhrvold NSF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Galtung Lihaug

Torgeir (28) - Din bok (uinnbundet, gratis) ligger klar til avhenting på NSFs kontor i Øvre Slottsgate 2 B, etasje 4 B.Vi hadde 'langåpent' mandag og har også 'langåpent' imorgen torsdag kl. 9-20. Ellers er åpnningstidene man-fre 9-15, tors også 17-20 og lør 10-14. (Merk at det kan være stengt på torsdager mellom 15 og 17.)Hilsen Elin - styremedlem i NSF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Nå sendte jeg min bestilling i sommer en gang, så jeg husker ikke om jeg oppga noen e-postadresse eller ikke, men jeg bestilte i hvert fall innbundet utgave sendt per post. Så langt har jeg ikke sett noe til den - men det tar jo ualminnelig lang tid å få Genealogen hit også, så det er vel det vanlige sommelet i Posten, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Nytt fra ødemarken:Fikk SMS i går om at min (innbundne) utgave kan hentes på nærmeste 'post i butikk'. Vanligvis får jeg landpostbudet til å ta med slike pakker, men her er det så viselig innrettet at det forlanges legitimasjon for å få pakken utlevert (altså ikke talong), og etter hva jeg vet fra før, må den da forevises til en ufaglært butikkekspeditør, mens Postens egne omreisende fagfolk visstnok ikke har lov til å utlevere slikt. (Hva i all verden er dette for slags behandling av egne ansatte?)Etter et utall års ventetid og ganske mange måneders forskuddsbetaling takker jeg utgiveren så altfor mye for at det heller ikke denne gang blir så lett å få tak i boken. Utleveringsstedet ligger 8 km unna, jeg har ikke bil og handler varer kun med diverse ukers mellomrom. En drosjetur til halve tusenlappen bare for å hente boken blir jo litt i meste laget for en 'gratis' gave.Får håpe jeg får den i hus før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Myhrvold

Svein Arnolf (32)Boka di ble sendt sammen med alle de andre på mandag, og du har oppgitt e-postadresse. Alle sendingene leveres tydeligvis ikke ut likt. Jeg antar at du får melding i morgen.Jan - NSF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Myhrvold

Nå er også seglutgavene ankommet bibliotekene fra Nordland og nordover samt Statsarkivet i Tromsø.Da er det mulig å hente også på disse stedene i morgen for dere som har bestilt.Jan - NSF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Jeg har ikke fått noe som helst,har også bestilt innbundet utgave sendt pr. post. Blir alle sendt ut før jul? I så fall regner jeg med at boken kommer med vårt utmerkede landpostbud, som feks leverte dyrt datautstyr i veikanten idag, som jeg hentet med 4 hjuling (ATV). Noen av oss bor litt kronglete til, men foreløpig får vi fortsatt post i utkant Norge også .Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Norem Wisted

OBS.Jeg fikk hentemelding fra posten på e-post, men den havnet i Spam-folderen på Yahoo. Så et tips for de som må hente på posten selv, er å sjekke den folderen ihvertfall i disse dager.hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Ang. (37): Det var det jeg håpet på i morges også da jeg ringte landpostbudet og lirte av meg 20 sifre i et svært så omstendelig kollinummer, som jeg fikk i SMS'en. Etter to fotturer til postkassen, som befinner seg en halv km unna (den andre for å sjekke om den posten jeg hadde hentet kanskje egentlig var fra i går da jeg ikke gikk til postkassen), skjønte jeg at pakken nok ikke kom i dag, og oppdaget deretter at samme SMS helt til slutt fortalte at legitimasjon var nødvendig. En gang tidligere måtte jeg personlig møte i butikken for å forevise en slik, siden landpostbudet ikke hadde lov til å utføre den aktuelle tjenesten, men morgendagen får vise om det er dette som nok en gang er problemet. (Slikt er merkelig, siden postbudet faktisk utfører banktjenester.) Like gjerne kan det jo være at jeg bare må møte opp her lokalt eller at pakken ikke er å finne ennå.Sammenlignet med en normal utkvittert forsendelse, som jeg får en og annen av, så er dette ikke lite omstendelig bare for en bok. (Og det er tross alt ikke en bankbok eller lommebok!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Åpent brev til Norsk Slektshistorisk Forening, der jeg har vært medlem i noen år:En ny dag er opprunnet og det er nå to dager siden jeg mottok beskjed på mobilen om at pakken med seglutGAVEN var på vei og kunne hentes på det lokale utleveringsstedet.Med et visst håp ringte jeg i dag nok en gang til landpostbudet, men bare for å få beskjed i postkassen om 'at etter å ha lett i to dager har den lokale avdelingen av Posten ikke klart å finne pakken'.Fortsetter det slik vil det jo skape en viss lokal sysselsetting, men så veldig produktiv er den vel ikke nå midt i julesjauen.Hvorfor i all verden kan ikke NSF sende denne uendelig lenge forventede og tidlig forhåndsbetalte boken med vanlig følgebrev? Det ville spart både meg og en del andre for fullstendig unødvendige komplikasjoner, og jeg har vitterlig betalt for å få den til postkassen, siden jeg så sjelden er innom det lokale biblioteket.Får håpe at det hele skyldes litt lang fremsendingstid, men uansett må jeg nok en gang senere plage andre med dette, som sikkert har nok å gjøre fra før. (Og jeg regner faktisk med at pakken er der når jeg får beskjed om det!)Vil jeg noensinne kunne motta denne forsendelsen? Det er da ikke en gullbarre jeg har bestilt! (I så fall kunne det jo vært på sin plass med litt omstendelig utlevering.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Og jeg er nettopp kommet hjem fra SANDNES der jeg hentet boken (og etter å lett etter postkontoret som hadde flyttet....), men jeg bor altså i STAVANGER (siden mai, og har meldt om adresseendring). En fridag fra jobben som ble litt krøkkete! Men boken er fin, så takk for den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Til 41) Du bør kan hende sjekke at det lokale utleveringsstedet er et postkontor. Jeg endte opp med å måtte kjøre 15 kilometer til en Coop-butikk for å hente forsendelsen ... Jeg må innrømme at jeg i høyeste grad lengter tilbake til tiden da postverket hadde enerett på slik distribusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Utleveringen her er i en ICA-butikk, men normalt er det ikke noe problem å få pakker derfra hit med landpostbudet. Den servicen er jeg godt fornøyd med, men det hjelper lite når pakken er meldt klar til henting, men ikke er å finne på hentestedet!Har jo ikke lyst til å plage den hyggelige postbetjeningen med slikt i dagevis, og hvis den blir irritert, så er i alle fall reaksjonen nå sendt videre til avsenderen (også i egen epost). Det er da vitterlig ikke min skyld at tingene foregår på denne måten!Det ubegripelige er at ikke NSF kan sende boken med normalt følgebrev. Jeg betaler da portoen selv! Om så var gjort, hadde dette antagelig gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Glemte å fotelle at mobilmeldingen kommer fra MyPack, så her er litt reklame for deres udugelighet også! (Går ikke til 'TV2 hjelper deg allerede nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Har nettopp besøkt MyPack's nettside og prøvd pakkesporingen deres med det 20-sifrede kollinummeret jeg fikk på mobilen. Ingen verdens ting skjedde da jeg trykket SØK.Så vet vi det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Myhrvold

Odd Roar (46)Når jeg taster det nummeret sendinga di har (17 sifre som begynner med 7043 i min oversikt) i søkesystemet for Mypack på nettet så får jeg fram sendingshistorikken til sendinga.Hvis du vil ta kontakt, er e-postadressen min jan@fennia.nu. Du kan også ringe meg på 977 07604 hvis du vil ha hjelp.Jan - NSF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Har nå prøvd med 17 sifre også, men det er som sist: Riktignok kommer det frem en side om sendingen, men ingen forsendelsesdata som viser at den faktisk er på vei. Og det er jo liksom hensikten med søketjenesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.