Gå til innhold
Arkivverket

[#80869] Baadknegten ved hans høzjanværdighed biscop Gunerus


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg klarte nettopp å spore Hans Sperstad på Rødøy sin familie to generasjoner bakover til 1663, så jeg er ganske godt fornøyd med dagens arbeid :-)Han har da en bror som jeg akkurat har funnet. Jens Olsen f. 1668På Døde i Rødøy finner jeg denne: LenkeEn het kandidat Jens Olsen som dør i 1770. Han blir da oppgitt å være 98 år? Hvis han er 'min' så er han 102.På merknader står det: BAADKNEGTEN VED HANS HØZJANVÆRDIGHED BISCOP GUNERUSBåtknekt må vel være ett yrke slik som matros? Jeg tviler vel på om en mann på 100 år kan være matros?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Her må det nok være flere feil i avskriften. Innførselen i kirkeboken finnes her, høyre side omtrent midt på: Lenkeog der leser jeg: 'Baadvægteren til hans høyærværdighed Biskop Gunerus Jens Olsen 28 Aar....'Feil titel på Jens, skrivefeil mht biskopens titel, og alderen til den avdøde!Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.