Gå til innhold
Arkivverket
Gjest ole-jacob jorsett

[#80876] Ole Blixaas Stadsbygd 1692-1769

Recommended Posts

Gjest ole-jacob jorsett

var en stor mann i bygda - stadig cautionist når ekteskap ble inngått. Men hvem var han gift med?? jeg har sett både Kari og Karen - kanskje begge...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Gravlagt 1781 Karen Olsdt. Blixaas, 81 år. Nederst h.side Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ole Blixaas og Kari døper datteren Anne 12 juli 1722: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16162&idx_id=16162&uid=ny&idx_side=-30>LenkeOle og Kari Blixaas døpr sønnen Ole 30 juli 1724: LenkeOle og Kari Blixaas døper datteren Anne 29 sept 1726: LenkeOle og Kari Blixaas døper datteren Anne 6 juni 1729: LenkeOle og Kari Blixaas døpte sønnen Ole 8 okt 1730: LenkeOle og Kari Blixaas døper datteren Marite 16 april 1733: LenkeOle og Kari Blixaas døper datteren Kari 28 jan 1742:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Du finner flere barn av Ole Haagensen Helset og Karen(Kari) i basen til Dennis Haarsager: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

Kari og Karen ble bruk om hverandre om samme person i 'min del' av Sør-Trøndelag og Nordmøre. Det er skrevet gode bygdebøker for Stadsbygd hvor det kan være flere opplysninger å hente.mvh Aud Marion Røen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Dette kan veL kanskje være faren til Ole Haagensen Blixaas Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ole-jacob jorsett

Takk for all hjelp - hun var altså en av de mange Olsdøtre.. og Ole Blixaas vokste opp på Helset - spør jeg dumt hvis jeg lurer på Helset/Blixaas?? er ikke lokalkjent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Handeland

Ole Jakop : Helset ligger på Stadsbygd,Sør Trøndelag i nærheten av Reinsklosteret og Rissa.Se på kart på Gule sider.Innholdet i Barb,s cd på linken ovenfor er korrekt.Barb bor på Route 66 og er svigermor til en ekte prins, så Rasmus har vel Kongelige etterkommere der i gården :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.