Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80879] Foreldrene til Mari Gullbransdt. født i 1707 fra Eidskog i Hedmark

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei der ute.Jeg har lenge forsøkt å finne data på Maris foreldre som skal hete: Gullbrand Andersen og Mali (Mari) Hansdt. Gullbrand er så langt jeg har fått rede på født ca 1629 og døde i 1719. Mali født ca 1649, døde i 1738. Ut fra alderen på disse to i forhold til datterens fødselsdato (1707) gjør at disse datoene ikke stemmer. For øvrig var Mari gift med Ole Henriksen, født i 1702 på Vinger. Hun var hans kone nr 2, første var Marte Johannesdt. Kan noen hjelpe meg med de riktige data?Terje.

Gjest Finn Sollien

Gulbrands dødsfall 1719 finnes ikke i kirkeboka for Vinger sogn. Mali/Mallenes alder ved død 89 år må være feil. Hennes sistefødte Mari 1707, skulle da tilsi at Mali/Mallene var 58 år. Her er det nok oppgitt altfor høy alder ved hennes død. Mali/Mallene ble begravet ved Midtskoug kirke 15/11 1738. Ole Eriksen var døpt i Vinger kirke 17/12 1702. Hans far Henrik Hansen var av den finske slekta Valkoinen i Vastadberget under Skansgården i Vinger. Mvh. Finn Sollien.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.