Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Aslak Smedal

[#80899] Oscar Johan Svendsen 1886/86-

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

HeiEr det noen som vet noe mer om Oscar Johan Svendsen 1886/86- nov 1972. Født i amerika Hvem var hans foreldre? Legger ved LenkeMvh Aslak Smedal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Vet ikke om jeg helt forstår spørsmålet ditt. Navnet på foreldrene står jo i folketellinga i lenka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Her er litt mere om foreldrene. Foreldrenes vielse 13/10 1883 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aslak Smedal

HeiDet er noe usikkert om Ragnvald Theophilus er den ekte barnefaren.ASLAK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Fant 3 begr. på V.Gravlund, Fagerborg krk.sogn. 1) Ragnv. Svendsen f.5/12 1858 - død 5/10 1943. 2) Oscar J. Svendsen f.18/12 1886 - død 18/11 1971. 3) Eva R. Svendsen f.3/11 1891 - 1/7 1977. K: Dis gravminner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Vet du om Oscar ble konf. i Norge? Der kan det jo stå hvor han ble født.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Håklev

Konfirert i Domkirke,Oslo Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 30 (1887-1918), Konfirmerte 1902, side 146. Permanent sidelenke: LenkeFamilien er også å finne på Ellis Island i 1903

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aslak Smedal

HeiVenter på mer informasjon fra min kusine i Bergen. Kommer med mer informasjon over helgen. Takker for all hjelp så langt.Aslak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aslak Smedal

HeiHva med foreldrene til Ragnvald? Klarer ikke å finne de. Kan noen hjelpe meg?Aslak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aslak Smedal

HeiJeg mente besteforeldrene til Ragnvald og ikke foreldrene.Aslak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Studentene fra 1907, utgitt 1932:Oscar Johan Svendsen. Jeg er født i New York 18-12-1886 av foreldre fullm. Ragnv. Svendsen (f.i Oslo 5-12-1858) og Jenny Larsen (f.i Oslo 27-7-1862, død 24-2-1921).Gift 26-5-1917 i Oslo med Eva Rossalie Corneliusen, f.i Stockholm 3-11-1891, dtr. av skibskaptein C.A.Corneliusen og Julia, f.Bjørklund. (Her er nevnt 2 barn med f.data).Har gått på skole i Oslo og tok artium, ved Frogner høiere almenskole. Efter ca. 1 års studietid gikk jeg over til det merkantile og har siden 1919 drevet min egen agenturforretning her i byen, hvor jeg har vært bosatt hele tiden.Jeg fant den gang studentens vei trang og tornefull, derfor opgav jeg studiene. Hadde jeg imidlertid visst hvad jeg nu vet, så hadde jeg absolutt arbeidet mig frem til embedseksamen. Om våre samfundspørsmål, om det politiske og sociale liv vil jeg intet uttale. Musikken er næst efter kone og barn og min forretning det som optar mig mest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aslak Smedal

Hei CarstenTusen takk for flott informasjon, dette var meget bra. Kunne du være så snill å navnene til de to barna han fikk med ERC til smedal@live.no er du snill?På forhånd takk Aslak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ron Berg-Iverson

Julius Svendsen f.27 Nov 1825 Oslo chr.6 Jan 1826 Oslo Svend Knudsen & Johanne Sophie Iversdr. Vestre Aker kirkeJulius married Grethe Martine Enersdr.f.1820 married 13 April 1857 Domkirken menighet,Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aslak Smedal

HeiHer er foreldre til Oscar Johan Svendsen i FT 1910: LenkeAslak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aslak Smedal

HeiHer er Jenny Amalie Larsen senere Svendsen i FT 1865: Lenke Aslak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.