Gå til innhold
Arkivverket

[#80907] Axel Alfred Emanuel Thelin, f. 1870 i Stockholm


Gjest Annalisa Thelin Knutsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Min farfar – rallaren Axel Alfred Emanuel Thelin f. 1870 i Adolf Fredrik Stockholms stad, Arbetskarl ogift. Han kom til Stavanger og ble gift med min farmor Selma Teresia Tollefsen, f. 1885, i 1916 og døde i 1939. Mitt spørsmål: Familiehistorien forteller at han dro hjemmefra som 14 åring og kom aldri hjem. Denne myten er det gått hull på for i den svenske FT 1900 bodde han sammen med foreldrene i Stockholm. Er det noen spor etter han i årene mellom 1900 og 1916. Han skal ha fortalt at det var så ”j” med mygg på Finnmarksvidda. Han har reist rundt på anlegg, til han slo seg ned i Stavanger. Da de giftet seg sa han at han ikke hadde vært gift tidligere, men i FT 1920 har han oppgitt at han hadde vært gift før. -- Foreldre; David Alfred Emanuel Thelin, f. 1859 i Klara Stockholms stad, Kakelugnsmakeriarbetare Anna Maria, f. 1842 i Kalmar Uppsala län. Jeg har funnet foreldrene og søsknene hans, og kjenner hans historie etter 1916.Jeg er takknemmelig hvis noen skulle komme over opplysninger om hvor han har oppholdt seg i Sverige og her i Norge. Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.