Gå til innhold
Arkivverket

[#80911] Hvor var Åsveien i Trondheim ca 1905-1906?


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har fått forespøresel fra en her i byen jeg bor om når Ole Einersen Vestereid døde. Han bodde i Strandgaten 66 i Trondheim 1900, og var da født i 1827 i Solør i Hedmark. I Trondheim adressebok for 1904-1905 finner jeg han som hornskjemaker i Åsveien 11, og han hadde samme adresse i 1905-1906 da han var arbeider. Det er noen Ole Einarsen i adresseboka for 1907 og 1908-1909, men det er usikkert om noen av dem er han jeg er ute etter. i hvilken kirkebok skal jeg lete etter dødsfallet hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Stene

Åsveien ligger på Byåsen, og det lå i den tiden under Strinda. Så jeg tipper at korrekte kirkebøker vil være Strinda/Byåsen (1854-1914) og Strinda/Byåsen(Havstein) (1914-1942) er de stedene du bør lete.Kirkehistorie for Byåsen: LenkeMvh Petter Stene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for svaret, men jeg finner han ikke som død i klokkerboka for Strinda/Byåsen 1905-1914 eller 1914-1918 i Strinda/Byåsen. Siden han ble født i ca 1827 og jeg ikke finner han i Trondheim etter 1906 så regner jeg med at han må være død ca da. Tror heller ikke han er en av de andre Ole Einarsen på andre adresser i perioden 1907-1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for svaret, men jeg finner ikke noe dødsfall på han der i perioden 1905-1910 iallefall. Han var jo tidligere omreisende, men trodde at han på den tiden begynte å bli for gammel for et slikt liv. Han kan jo likevel ha flyttet fra Trondheim og Strinda i høy alder. Får prøve å flytte opp igjen emnet om han som jeg tok opp her på Digitalarkivet tidligere. Kanskje noen som har forsket på han vet når og hvor han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.