Gå til innhold
Arkivverket

[#81087] Noen som har bygdeboka for Gyland?


Gjest Lars Otto Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Otto Fredriksen

Er det noen som har bygdebok fra Gyland? Lurte på om noen kunne slå opp hva som står om gården Homme.De som bodde der: Ole Larsen og Rakel Nilsdatter er foreldrene til min oldemor, Sigrid f. 24.05.1874 d. 1919 (Legger ved et bilde av henne)Har funnet gården i folketellingene, men er nysgjerrig på hva som eventuelt står i bygdeboka.

bilete10118.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Under Homma s.400 står dette: Ola Larson. Ola blei 18/11 1856 g.m. Rakel Nilsdotter Rygg. Han var 36 og ho 24 år. Same dagen gifta hans syster Anna Berte Larsd. seg med Ole Andreas Sigbjørnson Modal, frå Bakke. Dei var begge 28 år. Ola og Rakel hadde i 1865 desse borna: Lars 1 år, Anne Berte 9, Siri 6. Anne Dorthea 4 år. Ingen av borna blei buande heime, og Lars Osmundson kjøpte bruket5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marit Klokkhammer

Hei, på side 512 (Rygg) i den nye Gylandsboka står det at Rachel Nilsdatter er født 3/8 1832 og gift 18/11-1856 med Ole Larsen Homme. Foreldre til Rachel er Nils Olsen Rygh og Siri Didriksdatter Rygh. Det går lengre bakover også, men jeg vet ikke om du er på jakt etter det eller ei. Hvis du ønsker mer opplysninger om dette eller om forfedrene til Ole Larsen får du si fra, så kan jeg skrive av litt fra bygdeboka:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Takk for svar, Aud Marit! (5)Har ikke så mye om mine aner fra Gyland, så det hadde vært kjempefint om du kunne skrive litt mer fra bygdeboka. Om det skulle stå mye, så ikke ta på deg for mye arbeid for min skyld.Hvor kan jeg eventuelt få kjøpt bygdeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Jeg kan formidle salg gjennom Flekkefjord Historielag,vi har også bygdebøker for Bakke og Nes og diverse trykksaker. Send Mail til sig-san krøllalfa frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.