Gå til innhold
Arkivverket

[#81107] Hvor ble det av Peder Olsen Vergaaen/Eide/?


Gjest Oddbjørg Brænd
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørg Brænd

Min oldemor, Olava Olsdatter f1824 på Tolga hadde mange søsken. Noe døde tidlig (Ole og Ole), ei søster og tre brødre reiste med foreldrene, Ole Pedersen Eide og Berit Hansdatter Korsjøen, til Amerika. Det er jeg finner om Peder Olsen Vergaaen, er at han er født 23. juli i 1826 på Vergaaen i Os. Han blir konfirmert i Vingelen annex av Tolga i 1843.Noe mer greier jeg ikke å finne ut om ham i kirkebøkene eller ved folketellingen i 1865. Dette var en familie som flyttet veldig mye, men når de tre siste barna blir født, bor de på Tolga. Først på Slaabakken og så på Helenagården.Søstera Olava bodde og døde i Vingelen.For meg er det tre alternativer: 1. Døde kort etter konfirmasjon 2. Flyttet til et annet sted i Norge. 3. Reiste til Amerika på samme tid som resten av familien i 1856 (to brødre) og i 1858, mor, far og tre søsken, men ikke fra Tolga prestegjeld. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.