Gå til innhold
Arkivverket
Gjest John Grøttheim

[#81117] Saknade kyrkjebøker

Recommended Posts

Gjest John Grøttheim

Eg kan ikkje finne kykjebøker frå Sømna i Nordland etter år 1901. Er dej ikkje med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Sømna prestegjeld het Vik prestegjeld fra 1901-1940. Les mer i soknehistorikken [url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/content/download/3611/44044/version/1/file/18Nordland.pdf>Lenke side 15.Du finner en klokkerbok for Vik (Sømna) under Brønnøy prestegjeld. Den går fram til 1912. LenkeForøvrig, det er laget en oversikt over kirkebøker som ikke er tilgjengelig blant de skannede kirkebøkene:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg vil få presisere at Anettes siste lenke går til en oversikt over mikrofilmede kirkebøker som av ymse årsaker ikke er lagt ut på nett.Ut over dette er det slik, at jo lenger inn på 1900-tallet en kommer, jo større er sjansen for at kirkebøkene ikke er avlevert til Arkivverket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest John Grøttheim

Takk Anette og takk Kristian for oplysningene, da vet jeg muligheterne og bakgrunder til situasjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.