Gå til innhold
Arkivverket

[#81305] Jens Jørgensen Wildt f. ca 1724 i Århus og Johanne Marie Hiorteberg, Kragerø


Gjest Lisa Grønstein
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Grønstein

Kan noen hjelpe meg med litt mer fakta om Jens Jørgensen Wildt f ca 1724 i Århus, død 18. juli 1805 i KragerøKildeinformasjon: Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 3 (1802-1813), Døde og begravede 1805, Ekteviede 1806, side 15. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7836&idx_id=7836&uid=ny&idx_side=-18>Lenke Permanent bildelenke: Lenkeg. 31 aug.1761 i Kragerø med Johanne Marie HjortebergKildeinformasjon: Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 1 (1702-1766), Ekteviede 1761-1765, side 78-79. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeFinner ikke dåpen hennes, heller ikke foreldre. Så finner jeg Jens Vilts kone Anne Catrine Hiorteberg begravet 1787. høyre side, langt nedKildeinformasjon: Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 2 (1767-1802), Døde og begravede 1785-1787, side 244. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Grønstein

Jeg bør kanskje opplyse at jeg har funnet 4 barn av Jens Jørgensen Wildt, men konens navn er ikke oppgitt ved dåpen. 1) Johanne Cathrine Wildt f ca 1762 (har ikke funnet dåpen) 2) Mette Maria Wildt f 1765 3) Jørgen Madtzen Wildt f 1767 4) Mathias Hiorteberg Wildt f 1770mvh Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Grønstein

Jeg bør kanskje opplyse at jeg har funnet 4 barn av Jens Jørgensen Wildt, men konens navn er ikke oppgitt ved dåpen. 1) Johanne Cathrine Wildt f ca 1762 (har ikke funnet dåpen) 2) Mette Maria Wildt f 1765 3) Jørgen Madtzen Wildt f 1767 4) Mathias Hiorteberg Wildt f 1770mvh Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

I skifteregister for Kragerø står det Johanne Maria Hiorteberg.Så det må være en skrivefeil i kirkeboka.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Grønstein

Takk for svar. Da regner jeg med at det er presten som har skrevet feil. Jeg skulle gjerne ha visst mer om JMH for å finne ut hvorfor de døper sønnen Jørgen Madtzen Wildt (min 3 x tipp), kanskje noe fra hennes far? Mvh Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.