Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Mette Fausko

[#81330] Tyding av vielse i Namsos.

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Gjelder par nr. 13.Trenger hjelp til å tyde brudgoms fødested og farens etternavn, samt hva som står under anmerkninger. Mvh. Mette Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Tverå

Tetten i Namsos Prgd.Far: Ole Nielssen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Flaten

Da brudgommen ble født 15/9-1856, døbt 12/10-1856, er foreldrenes oppholdssted kalt 'Hammersøsel', tror jeg. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2509&idx_id=2509&uid=ny&idx_side=-78>LenkeAnmerkningen betyr vel bare at hustruen ble presentert for menigheten den 25/5-1877 efter fødsel. Paret fikk riktig nok et (uægte) barn, Peder Konrad, f. 20/12-1876, døbt 21/5-1877.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Mette.På konfirmasjonen hans er det lettere å lese fars navn og sted de kommer fra: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=142&uid=153612&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>Lenke (nr. 11 - nederst på siden)Plassen Tetten er vel navnet på plassen under Hammer (som gården heter i matrikkelsen for 1838). Jeg ser at de transkriberte listene over døpte også kaller plassen Hammersøpl(ass):

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Fire barn skulle det være, f. 1849, 1851, 1853 og Oluf i 1856.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Fausko

Tusen takk til dere begge for nye opplysninger.Har lett etter hans dåp. Har hengt meg opp i Aaneng navnet.Er ikke kjent i området. Mvh. Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Lenken til konfirmasjonen ble borte av en eller annen grunn. Jeg prøver på nytt: Nord-Trøndelag fylke, Namsos, Ministerialbok nr. 768A05 (1865-1874), Konfirmerte 1872, side 138. Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Viet ved Visitatsen i 1877 dn 26 mai.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Nja...Jeg leser det slik:'Seet ved Visitatsen i 1877 den 26de Mai. A. Grimelund'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Da betyr det vel at kirkeboken er inspisert den 26 mai,og at det ikke har noe med vielsen å gjøre ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Skulle anta at den tolkningen din, Sigbjørn (11) er riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive