Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#81352] Aner til Johan Martinsen i Fredrikstad 1847

Recommended Posts

Gjest karl johnny sommer

Hei Bjørn - du finner familien i 1865 (Bymarken),ved å søke på Maren Mathisdatter.Martin og Maren er begge født i Borge.De har i 1865 seks barn hjemmeværende.Tittet litt på borge og fant en Martin døpt 11 02 1821,foreldre:John Svendsen og Fredrikka Christiansdatter (Ødegaarden).Maren Sophie døpt 2 11 1820, foreldre:Mathis Nilsen og Inger Helene Svendsdatter (Holm). Du får se på fødsler i Borge selv.Men dette er i alle fall to kandidater.

Gjest karl johnny sommer

Hei Bjørn - Dette er nok den rette Martin ! Martin Edvard Johannesen født 06 09 ,døpt 23 09 1821.Foreldre:Johannes Andersen og Ellen M Nilsdatter (Humlekjær).1821 side 87, post 25.Antageligvis den nest eldste sønnen,heter Edvardt.Hilsen K J Sommer

Gjest Bjørn Angeland

Takk skal du ha Johnny. Dette bekrefter at jeg har funnet riktige personer, men problemet mitt er at jeg ikke finner vielsen. Har lett i Borge og Fredrikstad, men uten resultat. Det kan jo være at øynene er blitt for store. Takk i alle fall.

Gjest Roar Tvetmarken

Hei Bjørn,Ifølge FamilySearch ble Martin Edvard Johannesen og Maren Mathisdatter viet (fredag) 06.08.1841 i Torsnes kirke. Vet ikke hvor denne vielsen er i kirkebøkene - jeg finner den ikke! Foreldrene til Martin var Johannes Andersen (født ~1788 i Nannestad/Akershus). og Elen Marie Nilsdatter (født ~1794 i Borge/Østfold). Dette paret ble viet 18.07.1815 i Borge. Foreldrene til Maren var Mathi(a)s Nilsen og Inger Nilsdatter - dette er foreløpig alt jeg har om dem.- roar -

Gjest Bjørn Angeland

Har vært opptatt en stund med nyfødt barnebarn på besøk.(4 dager gammel) og allerede ført inn i treet. Mange takk til dere alle. Storartet. Da har jeg fått de svarene jeg ønsket Utrolig hva man kan få til når flere leter. Bjørn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.