Gå til innhold
Arkivverket

[#81387] Niels Olssen Støre Fødd på Korsbakken 1751


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

Etter lang tid har jeg funnet ut at Nils Olssen Støre er fødd av foreldrene Ole Olssen Korsbakken og Karen Nielsdatter.Korsbakken er helt ukjent for meg, hvor i Skogn ligger det. Vet noen noe mere om personene som bodde der. Ole Olssen Korsbakken døde der i 1754, 33 år gammel. Fikk han flere barn en Nils fødd 1751. Fadderne til Barna til Niels Olssen Støre og kona Malene Olsdatter har mange faddere med navnet Korsbakken bla. Olof, Rasmus og Andreas Korsbakken, var de i slekt? eller bare arbeidet de på gården. Alle opplysninger om personer eller stedet Korsbakken tas i mot med glede.Wenche Vet veldig lite om denne grenen av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Korsbakken ligger like ved E6 på strekningen fra Skogn til Levanger,like før man kommer til Gråmyra.Like før Gråmyra er det et veikryss. [url="http://www.veiatlas.no/listing.php?id=7678>http://www.veiatlas.no/listing.php?id=7678 Svinger man til venstre i krysset kommer man bort til Alstadhaug kirke,og til svinger man til høyre i krysset kan man kjøre Korsbakken.Alstahaug kirke i Skogn: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje en datter av 'ditt'par?Magnille,døpt 23 feb 1749: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500221366825&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9NTro&juris2=NTro&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Nord-Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Kirkeboken,høyre side: Lenke Ellef,døpt 20 mai 1753. Foreldre var Ole Olsen Korsbakken og Karen Nielsd. Øverst på høyre side:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Østen

HeiHjertlig tusen takk for disse opplysningene. Nå må jeg prøve å bevise at Niels Olssen Støre faktisk er sønn av Ole Olssøn, som jeg faktisk tror, da barna har mange faddere med navn Korsbakken. To av barnen til Nils Olssen Støre heter Johan Markus og Petter, har ikke funnet noen link der enda. Disse to barna kommer før sønnen NIels som er antagelig oppkalt etter Karen Nielsdatters far.Jeg vet ikke hva far til Ole Olssøn heter, kanskje han heter enten Johan eller Petter.(at disse barna er oppkalt etter morfar eller farfar).Kirkeboken går ikke så langt dessverre. Takk for vielsen til Ole Olssen og Karen Nielsdatte, dessverre stod det ikke noen etter hennes navn, slik at man kunne den veien få greie på hvilken gård hun kommer fra.Men er det noen som har bygdebok over Skogn der gården korsbakken (krogstad) står nevnt.Men tusen tusen takk, for hjelp så langt, føler at jeg har kommet litt lenger.mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.