Gå til innhold
Arkivverket

[#81505] Hjelp til tyding av skrift Eidsberg 1742


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg trenger hjelp til å tyde hvem foreldrene er og dato for dåp.Dåp neste nederst til høyre på side 6. Mener det står noe lignende:...Trømborg født på Sørby.... Maren, faddere ... Sandåker, Eli(?) Johannesdatter Vesterby, ....Vesterby og Bent Vesterby LenkeLeter etter barn av Bent Rasmussen og Marte Gulbrandsdatter som har datteren Gunhild født på Sørby, døpt 15 nov 1739 og sønnen Nils også født å Sørby og døpt 12 jan 1744.Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgrim Sørnes

Eet Pigeb[arn] fra Trømborg fød paa Sørby og kaldet Maren, faddere Helge Sandager, Eli(?) Johannesdatter Vesterby, Maren Vesterbye, Stenar Vesterbye og Bent Vesterbye.U:E[kte]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgrim Sørnes

...i margen noteres 'Døbt ved Edsberg' - men jeg kan ikke finne hverken morens eller farens navn. Har du sjekket under 'publice absolverede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for hjelpen. Siden hun er 'uekte' kan hun ikke være barn i familien jeg leter etter - søster født 1739 og bror født 1744 er begge født i ekteskap. Takk igjen. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.