Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tove Tjøstheim Eek

[#81531] Stavanger ; Gustav Tønnesen / Thomsen

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Leter etter hvor Gustav oppholder seg i 1865.Han er født i Stavanger 31 juli 1855 , døpt i Stavanger Domkirke 9 september samme år , foreldre bøkker Tønnes Gudmundsen og Ane Magnusdatter .Jeg kan ikke finne denne familien i Stavanger 1865. Men i 1875 bor enken Ane Magnusdatter og Gustav ( som er sjømann ) i Stavanger . Ane er født i Stavanger i 1825 , hennes foreldre ; repslagersvend Magnus Nilsen Zettersrøm fra Vadstena og Marta Laurenze Ellingsdatter ( Elling Forus ), de gifter seg i 1825 i Stavanger . I 1900 er Gustav gift og bor på Kvitsøy .Da han gifter seg i 1896 bruker han Thomsen som etternavn .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J  Engmo

Vet du om Gustav og moren har bodd i Amerika,da kan det jo tenkes de var der 1865 ? Dette har jo du helt sikkert,men er iallefall at Gustav har vært gift før,og at en sønn er født i Amerika 1887 (Gust Cornelius nr.4 1902) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3648&idx_id=3648&uid=ny&idx_side=-58>Lenke Tar med folketellinga 1900 også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J  Engmo

(Forrige innlegg,det skulle være :ser iallefall at...)Legger inn vielsen også,det er her det står Thomsen,og at det er 2. ektaskap Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

nei sannelig, Anne, der fant du ekteskap nr. 2. nå seg jeg at Gust Corn var født i 1884 og døpt i 1902. Sorry....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J  Engmo

Ikke døpt,Erling,men konfirmert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Anne: Det går litt fort i svingene av og til..... noen ganger er det et pluss, men ikke alltid ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Først så vil jeg si takk for raske tilbakemeldinger. ( 2 ) Det kan jo være dem, selv om etternavn ikke stemmer helt . ( 4 ) Lille Gabriel var ukjent for meg , takk for han.Gustav s to koner 1 Karen Birgitte Hansdatter f 26 12 1855 , død 15 2 1895 2 Pernille Laurentse Tobiasdatter f 7 2 181865 død 3 6 1939Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Tove: Hadde paret flere barn enn Gustav, som levde opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Takk Erling , for henvisningen til vielsen ( 13 ) , den hadde jeg ikke . Jeg hadde nesten regna med at Tønnes kom fra søredelen av Rogaland . Om det var flere barn som levde opp , vet jeg ikke. Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Jeg tror Skudenes/Ferkingstad var et blindspor.Her fant jeg Tønnes nr 219 døpt i Domkirken i 1834, født 05.07. og døpt 21.07., foreldre tømmermand Gudmun Tørresen og hustru Enger Sedine (?) Olsen.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15880&idx_id=15880&uid=ny&idx_side=-32>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.